رابطه قد افراد و ابتلا به سرطان
طبق تحقیقات انجام شده افراد قد بلند امکان دارد زودتر و بیشتر از افراد کوتاه قد به سرطان مبتلا شوند.

ابتلا به سرطان

یک مطالعه سوئدی روی پنج میلیون نفر، این تئوری را که بلندیِ قد با خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد، تایید کرده است.

این مطالعه نشان داده است که افراد قدبلندتر، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان و سرطان پوست هستند.

نتایج این مطالعه حاکی است، پس از آن که رشد فرد کامل می‌شود در ازای هر 10 سانتی‌متر افزایش قد، خطر ابتلا به سرطان در زنان 18 درصد و در مردان 11 درصد افزایش می‌یابد.

با این حال کارشناسان تاکید دارند که در این مطالعه بسیاری از فاکتورهای خطرزای دیگر در نظر گرفته نشده‌اند و افراد قدبلند نباید نگران نتایج این مطالعه باشند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در مطالعات پیشین نیز این ارتباط نشان داده شده بود اگرچه دلیل وجود این رابطه هنوز مشخص نشده است. به گفته متخصصان سلامت، مهمترین عواملی که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند شامل ترک سیگار، ترک الکل و نیز دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و یک سبک زندگی مناسب است.

در یک گزارش اولیه که در کنفرانس «انجمن اروپایی غدد درون‌ریز و متابولسیم اطفال» ارائه شد، متخصصان انستیتو کارولینسکا در استکهلم توضیح دادند که چه مطالعاتی روی تعداد زیادی از بزرگسالان سوئدی مدت بیش از 50 سال انجام داده‌اند.

در این گزارش آمده است که زنان قدبلندتر 20 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان و همچنین زنان و مردان قدبلندتر 30 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست (ملانوم) هستند.

«امیلی بنیی» که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته گفت: نتایج این بررسی کمک می‌کند که با شناسایی تعداد بیشتری از فاکتورهای خطرزای سرطان، شیوه‌های درمان این بیماری در آینده گسترش یابد.


گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع : isna.ir