8 دلیل ساده ای که آقایان را میکشد!!
قصد داریم 8 علت اصلی مرگ آقایان را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه شده و دلایل اصلی مرگ آقایان را بشناسید.

دلیل زودتر مردن آقایان

برخی پژوهش‌ها اصلی‌ترین دلایل مرگ و میر مردها را فاش کرده‌اند و نمی‌توانیم انکار کنیم که بی‌توجهی آقایان به سلامت‌شان در تنهایی، انتخاب سبک زندگی نامناسب و گاهی حتی بی‌احتیاطی‌شان باعث چنین اتفاقی‌می‌شود.

با ما همراه شوید تا دلایل اصلی مرگ آقایان را بشناسید!

اگر خواستگار دیگری داشته‌اید

اگر وقتی که این مرد دل به شما بسته بود، پای خواستگار دیگری هم در میان بوده، باید انتظار کوتاه شدن عمرش را هم داشته باشید. از نظر محققان حتی اگر همسر شما در این رقابت پیروز شود و خواستگار دیگر را برای همیشه از میدان به در کند، باز هم با خطر مرگ زودرس روبه‌رو خواهد بود. به نوشته دیلی‌میل، رقابت بین مردها برای انتخاب همسر مورد علاقه‌شان عمر آنها را نسبت به خانم‌ها کمتر می‌کند.

با توجه به بررسی‌ها، استرس‌های ناشی از چنین اتفاقی آقایان را در معرض مرگ زودرس قرار می‌دهد و عمرشان را کوتاه می‌کند. بررسی‌ها حاکی از این است که استرس از دست دادن فردی که یک مرد به او دل بسته آنقدر زیاد است که حتی سال‌ها بعد و پس از ازدواج هم تاثیرهای مخربش او را رها نمی‌کند و در نهایت به گرفتن جانش منتهی می‌شود. پس اگر شما هم مردی را دوست دارید، برای قلقلک دادن احساساتش از حضور خواستگار دیگری حرفی نزنید و زود بله را بگویید تا در جوانی بیوه نشوید.

 

رانندگی یکی از علل اصلی مرگ آقایان

آمارهای به دست آمده در کشور ما، نشان می‌دهد که تصادف‌های رانندگی یکی از اصلی‌ترین قاتلان مردهای ایرانی هستند. براساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده آقایان دو برابر خانم‌ها در این تصادف‌ها کشته می‌شوند و رانندگی پرخطر مردها باعث می‌شود که هر سال حدود 18هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای می‌میرند. وسایل نقلیه موتوری علت اصلی این مرگ‌ها هستند و باتوجه به آمار‌ها  صدمات غیرعمدی اولین علت مرگ در مردان 40 تا 44سال، سومین علت در مردان 45 تا 64سال و هشتمین دلیل در مردان بالای 65سال است.

 

داشتن زن و همسر پر توقع!

زندگی با زنی که هیچ‌وقت از داشته‌هایش راضی نمی‌شود و از همسرش توقعات ریز و درشت بسیاری دارد، جان او را به خطر می‌اندازد. باتوجه به بررسی‌ها، جان مردهایی که همسر غرغرو دارند هم در خطر است. هلث نوشته است که غر زدن همسران و تقاضاهای بیش از اندازه آنها خطر مرگ هردوی آنها را در میانسالی دو برابر افزایش می‌دهد. به گفته محققان، درخواست‌های بیش از اندازه همسر، خانواده و دیگر اطرافیان از یک مرد و زیاد توقع داشتن از او احتمال مرگش در میانسالی را دوبرابر می‌کند و عواقبی مثل ابتلا به بیماری قلبی، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و سایر مشکلات سلامت را به‌همراه می‌آورد.

 

نابارور بودن مرد

اگر همسرتان باوجود میلی که به داشتن فرزند دارد، دچار مشکلاتی در قدرت باروری است، باید انتظار کوتاه شدن عمرش را هم داشته باشید. محققان می‌گویند ناباروری خطر مرگ مردان جوان را دو برابر افزایش می‌دهد. دیلی‌میل نوشته ناباروری مانند سیگار کشیدن خطر مرگ مردان در سنین جوانی را به‌شدت افزایش می‌دهد و وجود اختلالاتی در اسپرم آقایان باعث می‌شود که کمتر عمر کنند.

 

مجرد ماندن مرد خطرناک است!

هرچه زودتر برای برادر مجرد‌تان همسری دست و پا کنید تا خطر مرگ زودرس از او دور شود. محققان می‌گویند درحالی که مردان متاهل به‌ویژه در دهه 50، 60 و 70 زندگی خود از سلامت بیشتری برخوردارند، مردهای مجرد با تهدید‌های جدی سلامت روبه‌رو هستند. به نوشته ساینس‌دیلی، آقایان مجرد یا آنهایی که همسرشان را ازدست داده‌اند، سه‌برابر بیشتر از متاهل‌هایی که زندگی خوبی دارند بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی جان‌شان را از دست می‌دهند و حتی اگر دوره‌ای از زندگی‌شان را در کنار یک زن گذرانده باشند، بعد از 50سالگی وضعیت سلامت مردان جدا شده نسبت به مردان متاهل به سرعت افت می‌کند.

 

جدایی و طلاق باعث مرگ آقایان می شود

گفتیم که مجرد بودن می‌تواند زندگی یک مرد را به خطر بیندازد، اما معنای این حرف این نیست که ازدواج در هر شرایطی به بهبود وضعیت سلامت یک مرد و طولانی شدن عمرش منجر می‌شود. متخصصان معتقدند مجرد بودن از داشتن روابط ناموفق خطر کمتری دارد و مردها وقتی طلاق می‌گیرند جان‌شان به‌مراتب بیشتر به خطر می‌افتد. مجله سلامت آقایان از خطرات طلاق برای سلامت آقایان نوشته است و از زبان محققان نوشته که مردهای مطلقه بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ قرار دارند.

 

خطر خوردن بیش از حد تخم مرغ برای مردان

نه تنها روابط عاطفی یک مرد و میانه‌ای که با ورزش کردن دارد، بلکه عادات غذایی هم تا اندازه زیادی تکلیف او را با زندگی روشن می‌کند. محققان می‌گویند اشتباهاتی که بسیاری از مردها در انتخاب سبک تغذیه انجام می‌دهند، باعث زودتر مردن‌شان می‌شود. یکی از این اشتباه‌ها بیش از اندازه خوردن تخم‌مرغ است. دیلی‌میل نوشته است مردانی که بیش از 3تخم‌مرغ در هفته می‌خورند، 81درصد بیشتر از دیگران با خطر مرگ روبه‌رو هستند.

 

مردان بی‌فکر هستند؟!

از اینکه این عبارت را به کار می‌بریم نرنجید؛ محققان می‌گویند «نظریه بی‌فکر بودن مردان» علت کمتر بودن طول عمرشان نسبت به خانم‌هاست. به نوشته تلگراف، پژوهشگران بر این باورند که بی‌فکر بودن مردها بیشتر از هرچیزی بلای جان‌شان می‌شود و آنها توضیح می‌دهند که انتخاب‌های ناشی از بی‌عقلی در زندگی آقایان باعث می‌شود که پژوهشگران چنین برچسبی را روی‌شان بچسبانند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: مجله سیب سبز