5 دلیل برای اینکه گوشی هواوی Mate 7 را نخریم!
قصد داریم به بررسی نکات منفی گوشی هواوی Mate 7 بپردازیم. با ما همراه شوید تا نکات ضعف این گوشی را بیشتر بدانید.

بررسی نکات گوشی Mate 7

سال 2014 میلادی بود که هواوی رسما Mate 7 را معرفی کرد. این محصول قدرتمند، دارای یک صفحه ۶ اینچی، رم پردازشی 3 و 2 گیگابایتی (که بسته به نوع حافظه داخلی 16 و یا 32 گیگابایت متغیر است)، پشتیبانی از کارت حافظه، تراشه کایرین 925، پردازنده گرافیکی Mali-T628، باتری 4100 میلی آمپری، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو و اندروید 4.4 است.

حال در این مطلب قصد داریم به 5 دلیل برای نخریدن آن بپردازیم.

 

۱- دوربینی که در حد پرچم‌دار نیست

هواوی برای مرد فلزی‌اش از یک دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت به همراه تک فلاش LED استفاده کرده است. در این مدل خبری از لرزش گیر اپتیکال نیست و با توجه به میزان گشودگی دیافراگم، میزان جذب نور نیز آن‌چنان قابل قبول نیست. علاوه بر اینکه در شب نمی‌توانید روی عکس‌برداری با آن حساب کنید، گاهی اوقات در روز نیز تصاویر بی‌کیفیتی از سوی دستگاه ثبت می‌شوند و کیفیت فیلم‌برداری نیز زیاد خوب نیست.

 

۲- دراز و بد دست بودن دستگاه

این دستگاه مانند پرچم‌داران هواوی در کناره‌ها حاشیه زیادی ندارد اما بالا و پایینش، اوضاع را متفاوت کرده است. ابعاد این دستگاه نیز 157×81×7.9 میلی‌متر است که برای یک گوشی 6 اینچی می‌توانست بهتر باشد. این موضوع باعث شده که هر چقدر لذت استفاده از این نمایشگر بزرگ زیاد باشد، در دست گرفتن آن برای کاربر سخت و بعضا همراه با مشکل باشد.

 

۳- سخت‌افزار ضعیف‌تر از رقبا

هواوی در پرچم‌دارانش از تراشه‌های اختصاصی خود استفاده می‌کند و میت 7 نیز از این قضیه مستثنا نیست. در Mate 7 شاهد چیپست Kirin 925 هستید که دارای 4 هسته Cortex-A15 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز است. Mali-T628 هم عهده دار کارهای گرافیکی است. در این بین، میزان رم برای مدل‌هایی با حافظه داخلی 16 گیگابایتی، 2 گیگابایت و برای آن‌هایی که به حافظه‌های 32 گیگابایتی مجهز هستند، 3 گیگابایت است. تمام این مجموعه سخت‌افزاری، با اینکه می‌توانند اغلب نیازهای کاربر را پوشش دهند اما در تست‌ها و اجرای برخی از بازی‌های سنگین از رقبا ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

 

۴- رابط کاربری

Mate 7 به سیستم عامل اندروید نسخه 4.4 مجهز شده که البته، به ورژن‌های بعد هم به‌روز خواهد شد اما در برابر رقبا، ورژن اندرویدش قدیمی‌تر است! از ورژن اندروید که بگذریم، به رابط کاربری می‌رسیم که کمی موجب سردرگمی‌ شما می‌شود! چرا که هر برنامه و بازی و چیز دیگری دارید همه در همان صفحات اصلی جای خوش کرده‌اند و خبری از منو و یا لیستی مجزا برای برنامه‌ها نیست! این موضوع باعث می‌شود که اگر قصد دارید تعداد زیادی بازی را نصب کنید و آن‌ها را در پوشه قرار ندهید، با مشکل مواجه خواهید شد.

 

۵- اسپیکرهای ضعیف

اسپیکر دستگاه، یکی از فاکتورهای بسیار مهم مالتی‌مدیا به شمار می‌رود. هواوی یک اسپیکر ساده برای این بزرگ مرد در نظر گرفته و با شنیدن صدای آن به وجد نخواهید آمد. کیفیت صدا بد نیست اما بلندی آن کم است و اگر قصد دارید به یک موسیقی خاص گوش دهید، باید قید گوش دادن آن را با اسپیکرهای میت 7 بزنید؛ چرا که با بالا بردن میزان صدا تا انتها نیز از کیفیت موسیقی کاسته شده و ترجیحا در این مدل، باید از هدفون استفاده کنید که این مورد برای چنین پرچم‌داری خوشایند نیست.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: iresan.com