موبایل های وسوسه کننده قاتل رانندگان!!
اگر جزء افرادی هستید که در زمان رانندگی کردن هم مشغول استفاده از گوشی موبایل هستید, این مطلب را حتما بخوانید.

استفاده از موبایل هنگام رانندگی

رانندگانی که حواسشان توسط دستگاه‌های تلفن همراه پرت می‌شود، نسبت به سایر افراد نزدیک به چهار برابر احتمال تصادف بیشتری دارند.
امروزه موارد بسیاری وجود دارد که حواس رانندگان را در حال نقل مکان از یک نقطه به نقطه دیگر پرت می‌کند پیام‌های متنی‌ می‌تواند ما را وسوسه کند، ایمیل‌ها ما را به دام می‌اندازد و زنگ‌های تلفن همراه می‌تواند ما را بفریبد.

اما کدام یک از این حواس‌پرتی‌ها ریسک بالاتری دارند؟ موسسه ویرجینیاتک پاسخ این پرسش را در یک گزارش منتشر کرده است.

با تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده از میلیون‌ها مایل رانندگی در طول سه سال، این گروه دریافتند که شماره‌گیری تلفن خطرناک‌ترین حواس‌پرتی است و احتمال تصادف راننده را 12 درصد افزایش می‌دهد.

پس از شماره‌گیری تلفن، خواندن یا نوشتن در رتبه دوم قرار می‌گیرد که احتمال تصادف را 10 برابر افزایش می‌دهد. پس از آن، رسیدن به بخشی دیگر در تلفن همراه با افزایش 9 برابری احتمال تصادفات، در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. فرستادن پیام کوتاه احتمال تصادف را شش برابر افزایش می‌دهد، یافتن تلفن همراه در ماشین، باعث افزایش پنج برابری احتمال تصادفات شده و چرخیدن در تلفن‌های همراه یا خواندن ایمیل، احتمال تصادف افراد را حدودا سه برابر می‌کند.

محققان دریافتند حواس رانندگان در بیش از نیمی از سفرهایشان پرت شده و احتمال تصادفاتشان دو برابر می‌شود. حواس‌پرتی‌ها همچنین عاملی موثر در نزدیک به 70 درصد از 900 تصادف جدی رانندگی بودند.
البته هیچ یک از این حواس‌پرتی‌ها با احتمال تصادف در شرایط رانندگی در حال مصرف دارو یا الکل رقابت نمی‌کند که نرخ تصادفات را 36 برابر افزایش می‌دهد. محققان همچنین دریافتند که رانندگی در حال گریه کردن و یا خشم زیاد، به اندازه خواندن یا نوشتن خطرناک است، یعنی احتمال تصادفات را 10 برابر افزایش می‌دهد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir