روز پدر در کشورها مختلف چگونه است؟
شاید جالب باشد که بدانید روز پدر و مرد نیز در سایر کشورها برگزار می شود و هرکدام آداب و رسوم مخصوص خود را دارند.

روز پدر در سایر کشورها

روز پدر، روز بین المللی مردان در بسیاری از کشورهای جهان  برای مردان و پسرانی که پدر نیستند هم جشن گرفته می شود.

در بیشتر کشورها روز پدر در سومین یکشنبه ماه ژوئن جشن گرفته می شود که در آن روز معمولا اعضای خانواده وقت خود را صرف گذراندن با پدر و یا انجام فعالیت های مورد علاقه او در ساحل دریا یا کوه و طبیعت … و  دادن هدیه به او می کنند.

*روز پدر، یک روز تعطیل عمومی در هند است. در هند پدر به معنای اولین قهرمان ایده آل برای هر کودک در زندگی است، بنابراین تصویر پدر برای یک کودک از آغاز طفولیت بسیار محترم و ارزشمند است.

*در لتونی، روز پدر را در یکشنبه دوم سپتامبر جشن می گیرند. این ایده در تقویم برای اولین بار به این منظور ترویج یافت تا کودکان روزی را صرف قدردانی اختصاصی از قهرمان پرافتخار زندگیشان کنند.

*در ونزوئلا، روز پدر سومین یکشنبه ماه ژوئن جشن گرفته می شود و  یک روز تعطیل عمومی نیست. در این روز به طور سنتی، اعضای خانواده معمولا در خانه پدربزرگ و مادربزرگ برای صرف ناهار یا شام دور هم جمع می شوند. در مدرسه، نیز کودکان برای پدران خود کاردستی، نقاشی تهیه می کنند و با هزار ذوق تقدیم پدرشان می کنند.

*در آلمان، روز پدر را که چندین روز بعد از عید پاک است به گونه ای متفاوت از دیگر بخش های جهان جشن می گیرند. به این صورت که عده ای از پدران از پیر و جوان، خوراکی و نوشیدنی هایی را در واگن کوچکی که توسط خودشان کشیده می شود قرار می دهند و در طبیعت و یا خیابان ها یک تور پیاده روی را ترتیب می دهند و شادی می کنند.

بیایید ما هم امسال سعی کنیم قدردانی از پدران و همسران عزیزمان را به گونه ای متفاوت از هر سال برگزار کنیم این روز را قدر نهیم و فرصتی در نظر بگیریم تا یک حال و حس خوب برایشان به وجود آوریم و خستگی یک سال را نیز از وجود ارزشمندشان بزداییم.
حتما در کنار هدیه ای که برایشان تهیه می کنید یک خلاقیت هم به خرج دهید و او را شگفت زده کنید مثلا می توانید از عکس های پدر و یا همسرتان یک کلیپ زیبا درست کنید و در هنگام دادن هدیه اصلی به عنوان آهنگ صحنه برایش پخش کنید. از کودکتان هم بخواهید یک نقاشی و یا یک کاردستی تهیه کند و آن را در یک جعبه هدیه زیبا به پدرش تقدیم کند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir