براساس نتایج این تحقیقات، انسان‌های نخستین از دندان‌های خود به‌عنوان دست سوم استفاده می‌كردند و برای تكه‌تكه كردن گوشت، آن‌ها را با دندان خود نگه می‌داشتند. آن‌ها برای این‌كه به بینی‌شان آسیبی وارد نشود...


با بررسی دندان‌های انسان‌های نخستین اعلام شد، تا نزدیك به نیم‌میلیون سال پس از پیدایش انسان‌ها، انسان‌های نخستین راست‌دست بوده‌اند.
براساس مطالعات انجام‌شده توسط محققان یكی از دانشگاه‌های لندن اعلام شد، تمام انسان‌های نخستین راست‌دست بوده‌اند. این مطلب براساس یك تحقیق مشترك كه توسط دیرین‌شناسان اسپانیایی و انگلیسی انجام شده است، با بررسی 163 دندان متعلق به 15 تا 19 انسان نخستین اعلام شد.
براساس نتایج این تحقیقات، انسان‌های نخستین از دندان‌های خود به‌عنوان دست سوم استفاده می‌كردند و برای تكه‌تكه كردن گوشت، آن‌ها را با دندان خود نگه می‌داشتند. آن‌ها برای این‌كه به بینی‌شان آسیبی وارد نشود، قطعات گوشت را به‌شكل دایره‌یی برش می‌دادند.
براساس این تحقیقات تا نزدیك به 500هزار سال پس از پیدایش انسان‌های نخستین، همه‌ی انسان‌ها راست‌دست بوده‌اند تا این‌كه به‌تدریج برخی از انسان‌ها چپ‌دست شدند.
دندان‌های مطالعه‌شده در این تحقیق به جمجمه‌هایی تعلق دارند كه سال‌ها پیش در غاری تاریخی در شمال اسپانیا كشف شدند و بررسی آن‌ها برای كشف شواهد جدید درباره‌ی نحوه‌ی حیات و بویژه نوع تغذیه‌ی انسان‌های نخستین هم‌چنان ادامه دارد.
 
گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: shafaf.ir
 
مطالب جالب دیگر:
اس ام اس 104 (ویژه انتخابات)
قطع شدن عجیب انگشت یک مرد!! (+عکس)
رابطه اسرار آمیز جرج کلونی با یک پیشخدمت رستوران!
پیشنهاد اختیاری شدن حجاب در ایران!!
خون آشام لندن