از نظر بسیاری از معیارها، پیشرفت زنان طی دهه های اخیر خارق العاده است. شکاف بین دستمزدهای جنس زن و مرد کاهش یافته، اوضاع آموزشی زنان بهبود یافته و حتی از مردان...

نتایج پژوهش یک سازمان غیرانتقاعی و خصوصی در آمریکا نشان می‌دهد: "سطح خوشحالی و رضایت زنان از زندگی در کشورهای مختلف جهان طی سال های اخیر افت کرده و در حال حاضر برای اولین بار سطح خوشحالی زنان به میزانی کمتر از مردان رسیده است، حال آنکه چند دهه قبل، زنان بسیار شادتر از مردان بودند."
به نقل از هفته نامه ساندی تایمز لندن، نتایج مطالعه «اداره ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا» (NBER) حاکی است: "پس از چهل سال مبارزه زنان برای فمینیسم و تلاش برای برابری با مردان، به نظر می‌رسد در حال حاضر زنان خوشحال تر از مردان نیستند. در واقع در بسیاری از کشورها روند نارضایتی زنان از زندگی در مقایسه با مردان شیب تندتری را پیموده است."
این نتایج در حالی به دست می آید که زنان طی سال های اخیر شاهد دستاوردهای بزرگی در شرایط اجتماعی خود و جنبش فمینیسم بوده اند.
«بتسی استیونسون» و «جاستین وولفرز» از دانشگاه پنسیلوانیا در این باره می‌گویند: "از نظر بسیاری از معیارها، پیشرفت زنان طی دهه های اخیر خارق العاده است. شکاف بین دستمزدهای جنس زن و مرد کاهش یافته، اوضاع آموزشی و تحصیل زنان بهبود یافته و حتی از مردان جلو زده است و زنان به سطحی باورنکردنی از کنترل بر روی باروری خود رسیده اند."
با این حال استیونسون و وولفرز در تحقیقات خود دریافتند: "در آمریکا سطح رضایت و خوشحالی زنان «هم به طور مطلق و هم در مقایسه با مردان» افت کرده است، حال آنکه در همین کشور طی دهه 1970، زنان به طور چشمگیری خوشحال تر از مردان بودند و این برای اولین بار است که سطح خوشحالی زنان به رقمی کمتر از مردان رسیده است."
در اروپا نیز گرچه سطح رضایتمندی مردان و زنان به طور ناچیزی افزایش داشته اما این مقدار برای زنان در مقایسه با مردان با رشد کمتری مواجه شده است.
در 12 کشور اروپایی از جمله انگلیس سطح خوشحالی زنان نسبت به مردان کاهش یافته است.
براساس این گزارش، یافته های تحقیقات استیونسون و وولفرز متکی بر تحقیقی است که پیشتر توسط «آندرو اوسوالد» استاد علوم اقتصاد در دانشگاه واریک آمریکا انجام شد.
این محقق آمریکایی که توجه ویژه ای به مطالعه درباره سطح رضایتمندی و خوشحالی افراد دارد می‌گوید: "سال ها قبل تحقیقات نشان می داد که زنان به طور چشمگیری خوشحال تر از مردان هستند اما الان اختلافات نزدیک به صفر شده است."
... و در اینجا این سئوال بزرگ پیش می‌آید که چرا زنان به این وضعیت رسیده اند؟

 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع:asriran.com