از اردیبهشت سال 88 صحبت‌هایی مبنی بر ساخت جزیره مصنوعی فروهر در اطراف شهر سیراف بوشهر و در خلیج همیشه فارس آغاز شده است. این پروژه عظیم گردشگری برای اولین بار است كه در ایران اجرا می‌شود...

از اردیبهشت سال 88 صحبت‌هایی مبنی بر ساخت جزیره مصنوعی فروهر در اطراف شهر سیراف بوشهر و در خلیج همیشه فارس آغاز شده است. این پروژه عظیم گردشگری برای اولین بار است كه در ایران اجرا می‌شود.
طرح ساخت جزیره مصنوعی به شکل نماد فروهر در خلیج فارس درحال تکمیل بوده و مجوزهای اولیه و موافقت اصولی این پروژه نیز دریافت شده است.
این جزیره با مساحتی بالغ بر 6 میلیون و دویست هزار متر مربع در محدوده‌ای به ابعاد 3 در 5 کیلومتر، روبروی حاشیه بندر تاریخی سیراف در استان بوشهر ساخته خواهد شد.
این جزیره شامل منطقه مسکونی، هتل، دانشگاه، پارک انرژی خورشیدی، زمین ورزش، فرهنگسرای بزرگ ملل و گفتگوی تمدن ها، رصدخانه عمومی است. همچنین مجوزهای اولیه اجرای این پروژه نیز دریافت شده است.
 
 
اسفندیار اختیاری؛ نماینده ایرانیان زرتشتی که عضو تیم مدیریت این پروژه است ضمن اعلام این خبر افزود:«در آینده‌ای نزدیک طرح این پروژه که بیش از 60 کارشناس درحال بررسی آن هستند، آماده می‌شود و طرح نهایی این جزیره در نشست‌هایی تخصصی برای آخرین بار بررسی خواهد شد تا شاهد اجرای یک پروژه کم نظیر باشیم».
این جزیره مصنوعی درکناره منطقه پارس جنوبی و در حاشیه بندر تاریخی سیراف ساخته خواهد شد.

براساس باور ایرانیان، فروهر یکی از اجزای وجود هر آدمی است که او را به سمت پیشرفت و راستی رهنمون خواهد كرد و هریك از قسمت‌های این نماد مفهومی دربردارد.
در نشست انجمن موبدان تهران با طراحان و مجریان ساخت جزیره مصنوعی فروهر در خلیج همیشه فارس، درمورد نگاره فروهر و مفاهیم آن گفتگو شد.
 
 
اسفندیار اختیاری به مهندس فرصت، به عنوان ایده‌پرداز و سرمایه‌گذار طرح و همچنین طراحان همراه وی تاکید کرد که ساخت این جزیره یک پروژه معماری ساده نیست؛ زیرا هر گوشه‌ای از فرهنگ ایرانی و زرتشتی مفاهیم بالایی را در خود دارد. به ویژه نماد فروهر که هرکدام از بخش‌های این نگاره مفهوم و منظور دارد و بی‌حکمت نیست.
نماینده انجمن موبدان همچنین با اشاره به استفاده از نماد فروهر پیش از دوران هخامنشیان توسط ملل دیگر ادامه داد:« این نماد در ایران مهر ایرانی خورده است و با اندیشه و مفاهیم ارزشمندی همراه شده است».
همچنین وی با اشاره به معماری خانه‌های زرتشتیان، دقت درجهت سازه‌ها و نمادهای عددی رمزگونه را یادآور شد و مفاهیم اسطوره ای آنها را برای طراحان حاضر که دانشجویان معماری بودند، بازگو نمود.
سپس مهندس فرصت، در سخنانی بخشهای گوناگون جزیره فروهر را برای حاضرین توضیج داد و معماری را برگرفته از سه فلسفه دانست که یکی از آنها فلسفه سهروردی است.
نماینده ایرانیان زرتشتی نیز با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب که می‌گویند ما افتخار می‌‌کنیم که از آغاز یکتاپرست بودیم، پرسش‌هایی را درباره این پروژه عظیم گردشگری مطرح نمود.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: qeshmonline.com
 
مطالب جالب دیگر:
مغز جالب آلبرت انشتین! (+عکس)
زنان زیبایی‌‌ها را بیشتر درک می‌‌کنند!
خطرات استفاده از کولر خودرو که نمی‌دانستیم؟!
لغو برنامه‌های مایکل جکسون بعلت سرطان!
دردسرهای یک زن برای بازیگر هالیوود!
اسکارلت یوهانسون چهره جدید تبلیغاتی کمپانی منگو