قبل از امتحان حتما بخوابید!
براساس تحقیقات جدید پژوهشگران خوابیدن قبل از خواب, باعث می شود که نکات امتحانی را بهتر و راحت تر به یاد آورید.

فواید خوابیدن قبل از خواب

اگر یک امتحان بسیار مهم پیش روی خودتان دارید، بهتر است لحظه‌های آخر قبل از امتحان را بخوابید و استراحت کنید. تحقیقات جدید نشان داده که خوابیدن قبل از امتحان بهتر از درس خواندن تا آخرین لحظه است و تاثیر بهتری روی حافظه می‌گذارد.

البته در تحقیقات دلیل این اتفاق مشخص نشده؛ اما احتمال می‌رود که خوابیدن روی تقویت حافظه تاثیر بیشتری از درس خواندن تا لحظه‌ی آخر داشته باشد.

محققان دانشگاه پزشکی سنگاپور این آزمایش را روی ۷۲ نفر داوطلب امتحان کرده‌اند و برای آن‌ها درباره‌ی مورچه‌ها، خرچنگ و موضوعاتی که چیزی نمی‌دانستند، ۸۰ دقیقه صحبت کردند. سپس از این افراد را به سه گروه مختلف تقسیم کردند و به آن‌ها گفتند که در طول یک ساعت آینده هر کاری که دوست دارند انجام دهند.کارهایی مانند فیلم دیدن، خوابیدن و حتی مروری بر موضوعاتی که درباره‌ی آن‌ها صحبت شد.

سپس از این افراد امتحان گرفته شد و متوجه شدند افرادی که قبل از امتحان خوابیده بودند، نتایج بهتری کسب کردند. این روند یک بار دیگر هم تکرار شد و افرادی که قبل از امتحان خوابیدند باز هم امتیاز بهتری گرفتند.

در سال ۲۰۱۵ هم تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته بود که نشان می‌داد خوابیدن قبل از امتحان شانس به خاطر آوردن اطلاعات در افراد را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:digikala.com