پژوهشگران آمریکایی یک باکتری جدید را یافتند که بیش از 120 هزار سال در عمق بیش از سه کیلومتری یخهای گرینلند زندگی کرده است و قدیمی ترین...

پژوهشگران آمریکایی یک باکتری جدید را یافتند که بیش از 120 هزار سال در عمق بیش از سه کیلومتری یخهای گرینلند زندگی کرده است و قدیمی ترین شکل حیات روی زمین به شمار می‌رود.
محققان دانشگاه ایالت پنسیلوانیا از کشف میکروب جدیدی خبر دادند که Herminiimonas glaciei نام دارد. این تیم نشان دادند که این باکتری خفته در دمای دو درجه سانتیگراد پس از هفت ماه و در دمای پنج درجه سانتیگراد پس از چهار ماه و نیم کلونیهای ارغوانی- قهوه ای بسیار کوچکی را تشکیل داد.
Herminiimonas glaciei نسبت به باکتری استاندارد "اشریشیاکولی" 10 تا 50 برابر کوچکتر است. این اندازه بسیار کوچک، زندگی در میان بلورهای یخ را برای این باکتری امکانپذیر می‌کند.
براساس گزارش ایندیپندنت، بیشتر حیات روی سیاره زمین مربوط به حیات میکرواروگانیسمها است بنابراین، مطالعه زندگی میکروارگانیسمهایی که در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند جنبه هایی از اشکال حیات را که می‌تواند در منظومه شمسی وجود داشته باشد نشان می‌دهند.
این باکتری که هیچ خطری برای انسان ندارد توانسته است از 120 هزار سال قبل در دمای 56 درجه سانتیگراد زیر صفر در شرایط بسیار سخت از جمله سطح بسیار پایین اکسیژن، مواد غذایی بسیار کم، فشار بالا و فضای محدود زندگی کند.
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: asriran.com