10 سال دیگر با 38 میلیون تومان به ماه سفر کنید
شرکت خصوصی مون اکسپرس(Moon Express) در تلاش است که تا 10 سال دیگر افراد با هزینه بسیار کم و در حدود 10هزار دلار به ماه سفر کنند.

هزینه سفر به ماه

شرکت خصوصی مون اکسپرس(Moon Express) که مجوز سفرهای سیاحتی فضایی را در ماه اوت دریافت کرده، امیدوار است تا سال 2026 بتواند تورهای تفریحی به ماه را به فروش بگذارد.

ناوین جین، بنیانگذار شرکت مون اکسپرس در مصاحبه‌ای ابراز امیدوار کرد که سفرهای خصوصی به ماه طی یک دهه آینده امکان‌پذیر بشود.
این شرکت نخستین نهاد غیردولتی است که موفق به دریافت مجوز از دولت آمریکا برای فرود در ماه شده است. شرکت مذکور همچنین قصد دارد یک کاوشگر رباتیک را در سال 2017 برای بررسی بهترین مناطق استخراج سنگ آهن، فلزات، کربن، نیتروژن، هیدروژن، مواد معدنی نادر زمینی و هلیوم 3 به سطح ماه بفرستد.

شرکت Moon Express برای کسب جایزه رقابت جهانی "گوگل لونار ایکس" بنیان گذاشته شده بود که طی آن در مجموع 30 میلیون دلار به نخستین تیم‌های خصوصی برای فرود نرم فضاپیما در ماه ارائه می‌شود.
سفر به فضا به عنوان یک گردشگر بسیار هزینه‌بر است. برای مثال شرکت ویرجین گالکتیک که قصد دارد گردشگران را به فضا اعزام کند، برای هر صندلی هزینه‌ای معادل 250 هزار دلار در نظر گرفته است که فقط صاحبان سرمایه و ثروتمندان می‌توانند از آن بهره ببرند.

اما قیمتگذاری رقابتی‌تر در صنعت گردشگری فضایی، به افراد بیشتری اجازه خواهد داد تا از لذت این تجربه بهره‌مند شوند. جین می‌گوید که سفر به ماه با قیمت ارزان‌تری انجام خواهد شد و احتمالا در نهایت برای هر ماموریت تنها چند هزار دلار هزینه داشته باشد.
وی افزود: ابتدا در ماموریت‌های به مقصد ماه حدود 25 میلیارد دلار هزینه در نظر گرفته می‌شد، اما ماموریت ماه در سال آینده تنها هفت میلیون دلار بوده و طی سال‌های بعدی شاهد کاهش بیشتر این هزینه‌ها خواهیم بود. برای مثال، 10 سال دیگر قیمت یک سفر تفریحی به ماه می‌تواند 10 هزار دلار باشد.

همچنین زمان این سفر می‌تواند کوتاه‌تر شود. جین اظهار امیدواری کرد که سفر به ماه با کمک فناوری‌های سریع‌تر، تنها در چهار ساعت انجام شود.

وی همچنین ابراز تمایل کرد که با الون ماسک، بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس همکاری کند زیرا وی ایده‌های جاه‌طلبانه‌تری مانند سفر سرنشین‌دار به مریخ را مطرح کرده است. با این حال گفت که این سفر بسیار سخت و مملو از مانع خواهد بود که تفاوت دمایی چشمگیر و تابش‌های زیاد تنها بخشی از آن‌ها هستند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir