5 ترفند کاربردی در نرم افزار WORD
قصد داریم 5 ترفند ساده و پرکابرد را به شما آموزش دهیم که در نرم افزار WORD به آنها نیاز خواهید داشت.

ترفند هایی برای استفاده راحت تر از نرم افزار WORD

نرم افزار WORD برنامه ای است که تقریبا همه با آن سر و کار دارند. بنابراین باید ترفندها و قابلیت های مختلف آن نیز برای همه کاربرد زیادی داشته باشد. اگر شما هم با آفیس کار می کنید پیشنهاد می کنیم حتما این مطلب را بخوانید چون با قابلیت هایی آشنا می شوید که شاید تا به حال از دیدتان مخفی مانده و می تواند سرعت عمل شما و کارایی این برنامه را برایتان بالا ببرد.

مواردی که در ادامه آورده می شود ترفندهایی کاربرید برای کار با WORD 2016 است که می تواند خیلی برایتان کاربرد داشته باشد.

 

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس

همان طور که می دانید تنظیمات پیش فرض تایپ اعداد در نرم افزار ورد به صورت انگلیسی است. مطمئنا کاربران در اسناد فارسی باید آن را تغیر دهند. برای اینکه اعداد موجود در متن تایپ شده به فارسی تبدیل شوند مراحل زیررا انجام دهید:

۱- انجام این کار بسیار ساده است کافی است در ابتدا نرم افزار ورد  را اجرا کنید.

از تب File بالا گزینه Option را انتخاب کنید.

۲-  در سمت چپ تعدادی پیوند وجود دارد. بر روی پیوند یا منوی  Advancedکلیک کنید.

با اسکرول ماوس صفحه را کمی به سمت پایین ببرید تا به قسمت Show document content برسید.

در این قسمت گزینه Numeral : را برابر با Cotext قرار بدهید.

غیراز این اگر شما به عکس این قضیه یعنی تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در متن احتیاج پیدا کردید نیز کافیست از لیست قسمت  Numeral  گزینه System  را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که زبان اصلی سیستم شما نیز باید روی English باشد.

 

نگهداری ۲۴ آیتم در کنترل پنل کوچک نرم افزارword  برای مدت ۲۴ ساعت

از قابلیت های کاربردی دیگری که می توان برای نرم افزار ورد گفت کلیپ بورد است که به شما این امکان را می دهد ۲۴ آیتم را برای مدت ۲۴ ساعت ذخیره کرده و در هر سندی که می خواهید از آن استفاده کنید. تنها دوبار بر روی قسمتی که می خواهید کلیدهای Ctrl+C را همزمان فشار دهید. برای فعال کردن این قابلیت بر روی علامتی که در تصویر زیر نشان داده شده است کلیک نمایید.

برای استفاده هم بعد از بستن یک سند می توانید با انتخاب آیکون مورد نظر لیست مورد نظر خود را باز کنید.

 

غیر فعال کردن ریبون تنظیمات

زمانی که قصد دارید اسناد طولانی را تایپ کنید نیاز به ابزارهای دیگر ندارید می توانید ریبون را غیر فعال کنید. یکی از بخش هایی که به راحتی در word قابل مخفی کردن را دارد و کار را برای کاربران ساده تر می کند، حذف نوار ابزار در صفحه است. این نوارها با استفاده از کلید های ترکیبی ctrl +F1 می توانند حذف شوند.

این کار را می توانید با کلیک روی Ribbon Display Option و سپس با انتخاب Auto-hide Ribbon نیز انجام دهید.

یکی دیگر از راه حل های مورد استفاده حالت مطالعه یا read mood است. این حالت را می توانید با استفاده از کلید ترکیبی ALT + W-F فعال کنید.

 

تنظیم فواصل بین متن به صورت اتوماتیک

از ابزارهای دیگر word ، تنظیم فاصله حرفه ای آن است. اگر از فونت های بزرگ برای تایپ خود استفاده می کنید و معمولا در حفظ  فواصل مشکل دارید  این ابزار خیلی به شما می تواند کمک کند. تنظیم عرض بین حروف نیز یکی از کاربردی ترین جلوه های این ابزار برای تایپیست ها است.

روی فلش کوچکی که در بخش فونت و قسمت home وجود دارد کلیک کنید تا صفحه مربوط را ببینید:

در باکسی که مشاهده می کنید چک باکس Kerning for fonts را بزنید، سپس در این قسمت سایز دلخواه را که قصد دارید با آن تایپ کنید تعیین نمایید.

 

استفاده از قابلیت مخفی سازی نرم افزار Word

یکی از قابلیت های کلیدی نرم افزار ورد که کمتر کاربری از آن اطلاع دارد قابلیت مخفی سازی متن یا پاراگراف یا هر چیزی دیگری در یک سند است. این قابلیت کار خیلی از تایپیست ها را ساده تر کرده است.

برای نمونه در صورتی که شما یک آزمون را طراحی کنید می توانید تمام بخش های آن را در ورد تایپ کنید. اما برای ارائه به کاربران نیاز دارید که پاسخ ها را مخفی کنید و سپس از برگه پرینت بگیرید. بنابراین این بخش برای مخفی سازی برخی عناصر لازم است.

استفاده از این قابلیت کار سختی نیست. در ابتدا بخشی که قصد دارید مخفی شود را انتخاب کرده و بر روی آیکون Font کلیک کنید. از کلیدهای ترکیبی Ctrl+D نیز می توانید برای باز کردن پنجره تنظیمات استفاده کنید.

در این مرحله برای مخفی کردن چک باکس Hidden را تیک بزنید تا قسمت مشخص شده مخفی شود.

اگر می خواهید دوباره آن قسمت متن فعال شود کافی است قسمت مورد نظر را انتخاب کرده و تیک چک باکس Hidden را بردارید.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir