در 100 آینده نسل بشر چگونه خواهد شد؟
تابحال فکر کرده اید که 100 سال آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و نسل انسان چه شرایطی برای زندگی خواهد داشت.

زندگی در 100 سال آینده

انسان و بقای عمر او، و حتی آینده او یکی از مهم ترین و اصلی ترین نگرانی های بشر است. بسیاری از دانشمندان در پی پیدا کردن راهی هستند که عمر جاویدان به انسان دهند، اما باید دید که انسان در سال های آینده چگونه خواهد شد.

سال ها است که دانشمندان در پی پیدا کردن راهی هستند که به وسیله دست کاری های ژنتیکی عمر بشر را افزایش دهند و نسل انسان های بعدی را قوی تر، باهوش تر و برتر از نسل فعلی کنند. در هر صورت باید گفت تا حدودی نیز این فعالیت ها موفق و درست واقع شده است و انسان ها توانسته اند برخی اصلاحات ژنتیکی را در نسل های بعد خود انجام دهند.

البته در این میان ترس هایی نیز وجود دارد، اگر روزی انسان بخواهد نظم طبیعت را برهم بزند و در نسل انسان تغییر های اساسی انجام دهد آن گاه چه بر سر زمین و حتی خود انسان ها می آید؟ فرض کنید دیگر هیچ انسانی فنا نداشته باشد، آن گاه چه اتفاقی قرار است رخ دهد. بی شک این مسائل نظم طبیعت را برهم می زند. در ویدئو که یکی از ویدئو های ارائه شده در TED است نشان می دهد که چگونه کمال انسان به این پروسه وابسته است.

در ویدئو ارائه شده از TED، پژوهشگر دانشگاه هاروارد، خوان انریکه توضیح می دهد که این تغییر ژنتیک و بهبود رفتار ها از گذشته تا به امروز ما را از بسیاری از خطر ها نجات داده است. تا به حال ۵ بار نسل های زمین در معرض انقراض قرار گرفته اند و براثر این انقراض ها، یک نسل به کلی از بین رفته اند. این خطر انسان را نیز تهدید می کند و حتی ممکن است انسان نیز در معرض چنین انقراض های بزرگی قرار بگیرد. نسل بشر به راحتی می تواند از بین برود، یک بیماری، یک ابر آتش‌فشان، گویی ذره ای در میان بلایا و خطر هاست که به راحتی می توان آن را از بین برد، حتی ممکن است این انقراض عظیم به دست خود بشر رخ دهد. حتی ممکن است این انقراض عظیم برای بهتر شدن نسل بعدی رخ دهد و به گونه انسانی تنوع بخشد.

حتی ممکن است انسان به این فکر بیفتد که اگر زمین او را بیش از حد تهدید کند به سیاره ای دیگر رفته و آن سیاره را برای سکونت خود مهیا کند. یکی از کارهای بسیار بزرگی که انسان ها تا کنون انجام داده اند فرضیه زندگی بر روی مریخ است که تاکنون نیز افراد بسیار زیادی برای سفر بدون بازگشت بر روی کرده مریخ ثبت نام کرده اند، شاید در نگاه اول این کار کمی با عقل جود درنیاید ولی اگر در این موضوع عمیق شویم متوجه می شویم که اگر نسل انسان بتواند در سیاره ای دیگر دوام بیاورد بی شک ادامه نسل انسان در جایی دیگر از این کهکشان ادامه پیدا خواهد کرد.

البته این موضوع نیز وجود دارد در صورت هماهنگ شدن بدن انسان با شرایط دیگری در سیاره ای غیر از زمین، نوعی تغییر ژنتیک نیز در نسل بشر رخ می دهد و حتی ممکن است نژاد بشر به نوع دیگر از ژنتیک و خصوصیات رفتاری تبدیل شود.

معنی این تحلیل چیست؟ آیا انسان برای رفتن به سیاره ای دیگر و ادامه بقا در جایی دیگر مجبور است خود خواسته نوعی تغییر ژنتیکی انجام دهد؟ اگر روزی زمین دیگر جایی برای زندگی کردن نداشته باشد حتی ممکن است بشر خود خواسته به فکر این تغییرات نیز بیفتد. شاید انسان مجبور شود که نوع نژاد خود را به نژادی قوی تر و متفاوت تر تبدیل کند.

اگر نسل بشر، نسل انسان به روند خود ادامه دهد و اهمیتی به تغییرات ژنتیکی و تغییرات کرده زمین ندهد هیچ یک از این پیش بینی ها غیر قابل باور نخواهد بود، گویی انسان خود و نسل خود را سوار بر سفینه ای به سمت جهنم می برد.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir