آخرین باری که اینترنت به دلیل هجوم کاربران اینگونه با مشکل روبه‌رو شده بود بعد از فاجعه 11 سپتامبر و فروریختن برج‌های مرکز تجارت جهانی بود...

انتشار خبر مرگ مایکل جکسون ترافیک اینترنتی را به شدت بالا برد.
به گزارش روزنامه تلگراف، بعد از منتشر شدن خبر مرگ مایکل جکسون ستاره افسانه‌ای موسیقی پاپ بسیاری از افراد برای کسب آخرین اخبار در این مورد به سمت اینترنت هجوم آوردند. سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر برای فرستادن و دریافت اطلاعات در این مورد دچار ترافیک شدید کاربران در یک دوره زمانی کوتاه شدند.
حتی سایت گوگل که توانایی پشتیبانی از تعداد زیادی از کاربران را دارد در یک دوره زمانی چند ساعته در بعضی از کشورهای جهان قابل دسترس نبود. سخنگوی گوگل با تأیید این موضوع گفت: بعضی از کاربران در سراسر جهان زمانی که برای دریافت اطلاعات راجع به مایکل جکسون جست‌وجو می‌کردند به جای دریافت لینک‌های نتیجه با صفحات خطای اینترنتی روبه‌رو شدند. اگر‌چه بعضی از سایت‌ها بعد از این موضوع با مشکل روبه‌رو شده بودند و سرعت اینترنت در بسیاری از نقاط جهان بسیار پایین آمده بود اما کارشناسان اعتقاد دارند تاکنون در هیچ زمانی اینترنت به طور کامل از رده خارج نشده است.
آخرین باری که اینترنت به دلیل هجوم کاربران اینگونه با مشکل روبه‌رو شده بود بعد از فاجعه 11 سپتامبر و فروریختن برج‌های مرکز تجارت جهانی بود. در آن زمان نیز بعضی از سایت‌های اینترنتی که یکی از شاخص‌ترین آنها بی‌بی‌سی بود به دلیل هجوم بیش از حد کاربران در یک زمان کوتاه از کار افتاد.
«ویرجین مدیا» یکی از بزرگترین فراهم‌کننده سرویس‌های اینترنتی در انگلستان اعلام کرد: در بعد از ظهر روز اعلام خبر ترافیک اینترنتی کاربران این سرویس اینترنتی نزدیک به 8/10‌درصد افزایش پیدا کرد اما در کل ما برای فراهم کردن سرویس اینترنت برای کاربران خود مشکل چندانی نداشتیم.
زمانی که تقاضا برای کسب یک نوع اطلاع خاص در اینترنت به شدت افزایش پیدا می‌کند مشکلات به وجود آمده چندان به اینترنت یا به فراهم آورندگان سرویس اینترنت مربوط نمی‌شود. معمولاً در این زمان‌ها مشکل اصلی مربوط به تعداد خاصی سایت است که نمی‌توانند ترافیک سایت را که به دلیل اطلاعات خاصی که کاربران درخواست می‌کنند بالا می‌رود پشتیبانی کنند.
معمولاً سایت‌هایی که پهنای باند کافی برای پشتیبانی از تعداد زیادی از کاربران را در یک زمان کوتاه ندارند همراه با تقاضای بیش از اندازه کاربران برای دریافت اطلاعات از کار می‌افتند‌ اما در کل اینترنت برای پشتیبانی از کاربران مشکل چندانی وجود ندارد. سال گذشته بسیاری از کارشناسان نگران بودند که به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک ممکن است اینترنت به دلیل استقبال زیاد کاربران با مشکل روبه‌رو شود اما به دلیل اینکه این رویداد در طی یک دوره زمانی رخ می‌داد و کاربران در یک زمان خاص به اینترنت هجوم نمی‌آوردند سایت‌ها با مشکلی روبه‌رو نشدند.
به گزارش فاکس‌نیوز روز جمعه از مجموع 10 آلبوم پرفروش سایت iTunes متعلق به شرکت اپل 7 آلبوم مربوط به مایکل جکسون بودند. مدیر فروش سایت آمازون اعلام کرد: فروش آهنگ‌های مربوط به مایکل جکسون در این سایت بعد از اعلام خبر درگذشت او بسیار شگفت‌انگیز بود. هم‌اکنون تمام سی‌دی‌های مربوط به مایکل جکسون در این سایت به فروش رفته‌اند و با این حال ما هنوز هم برای خرید سی‌دی‌های آهنگ‌های مایکل جکسون سفارش دریافت می‌کنیم.
مدیر شرکت AT&T اعلام کرد: خبر مرگ مایکل جکسون بالاترین ترافیک اس‌ام‌اسی تاریخ را برای این شرکت به همراه داشت. طبق آمار ارائه شده در هر ثانیه نزدیک به 65‌هزار پیام کوتاه در بین طرفداران این هنرمند رد و بدل می‌شد.
سایت توئیتر اعلام کرد: همزمان با اعلام خبر مرگ جکسون نام او درصدر جست‌وجوهای این سایت قرار گرفت و این سایت بیشترین تبادل پیام بعد از انتخاب اوباما به عنوان رئیس‌جمهور را داشت. میزان تبادل پیام‌ها در این سایت نزدیک به دوبرابر حالت عادی رسید. ترافیک این سایت به‌ حدی بود که کارشناسان این سایت مجبور بودند تمام‌وقت کار کنند تا این سرویس بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. نزدیک به 40‌درصد کل جست‌وجوهای گوگل بعد از اعلام خبر مرگ مایکل جکسون مربوط به او بود. یک صفحه خاص در فیس‌بوک که با هدف احترام و یاد بود مایکل جکسون به وجود آمده بود در ساعات اولیه نزدیک به 900‌هزار نفر طرفدار جذب کرد.
سایت یاهونیوز هم با جذب 4/16میلیون نفر بازدید‌کننده در یک روز رکورد بازدیدهای خود را شکست. سخنگوی این سایت در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: رکورد قبلی ما نزدیک به 1/15‌میلیون بازدید‌کننده در طی یک روز بود که مربوط به روز انتخابات آمریکا بود. مطلب مربوط به مرگ مایکل جکسون در سایت یاهو بیشترین تعداد کلیک کردن را در طول تاریخ فعالیت یاهو را داشته است. سایت AOL هم اعلام کرد به دلیل استقبال بی‌نظیر کاربران اینترنتی از سرویس مسنجر این سایت، این سرویس به مدت 40 دقیقه کاملاً از کار افتاد.
سخنگوی این سایت در گفت‌وگو با لس‌آنجلس‌تایمز گفت: ما تاکنون چنین چیزی را در تاریخ فعالیت اینترنتی خود شاهد نبودیم.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertaiment
منبع: khabaronline.ir
 
مطالب جالب دیگر:
مایکل جکسون در استقلال!
ممنوعیت برنامه غیراخلاقی آیفون از سوی اپل!
تصاویر عکس‌العمل‌های هواداران مایکل پس از شنیدن خبر مرگ وی!
تصویر: عامل اصلی انقلاب مخملی دستگیر شد!(طنز)
محکومیت هنرپیشه سرشناسی که 25سال از همسرش بزرگتراست به پرداخت نفقه!