این گوشی از طریق گیرنده ماهواره‌ای GPS نقشه‌های آنلاین را در اختیار كاربران می‌گذارد، از خدمات شبكه مخابراتی HSDPA و اینترنت پرسرعت پشتیبانی می‌كند و امكانات تجاری و اداری را در اختیار كاربران می‌گذارد.

 

اطلاع از امكانات، نقاط قوت و ضعف و از سوی دیگر قیمت گوشی‌های تلفن همراه همواره سه ركن اساسی در انتخاب مدل‌های مختلف آن در بازار است كه مشتری‌ها را به سوی خود می‌كشاند.

این گوشی از طریق گیرنده ماهواره‌ای GPS نقشه‌های آنلاین را در اختیار كاربران می‌گذارد، از خدمات شبكه مخابراتی HSDPA و اینترنت پرسرعت پشتیبانی می‌كند و امكانات تجاری و اداری را در اختیار كاربران می‌گذارد.

البته تمام این امكانات در نسخه پیشین این گوشی با نام iPhone نیز موجود بود اما iPhone 3G امكانات جدیدی را نیز در خود جا داده است كه بسیار مورد توجه ایرانی‌ها نیز قرار گرفته و با وجود قیمت بسیار گران آن، همچنان مورد پسند كاربران داخلی قرار می‌گیرد.

مهم‌ترین مزایای این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی 5/3 اینچی با كیفیت 320 در 480 پیكسل و با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ، پشتیبانی از شبكه مخابراتی چهاربانده GSM و سه‌بانده UMTS همراه با HSDPA، مجهز به گیرنده ماهواره‌ای GPS، پشتیبانی از شبكه بی‌سیم Wi-Fi، دارای ظرفیت داخلی 8 و 16 گیگابایتی،‌ مجهز به سیستم سرعت‌سنج و حسگرهای نوری،‌ دوربین دیجیتالی 2 مگاپیكسلی، رابط كاربری چند لمسی(Multi-touch)، مرورگر اینترنتی پیشرفته،‌ اتصال به فروشگاه اینترنتی AppStore برای خرید انواع برنامه‌ها ونرم‌افزارهای مورد نیاز و خروجی تلویزیون است.

از مهم‌ترین معایب این گوشی نیز می‌توان به عدم برقراری تماس‌های تصویری و ناتوانی در پشتیبانی از نسل سوم خدمات مخابراتی(3G)، نداشتن قابلیت اتوفوكوس در دوربین، عدم قابلیت ضبط تصاویر ویدیویی، عدم پشتیبانی مرورگر اینترنتی گوشی از برنامه‌های فلش و جاوا، پشتیبانی محدود از فناوری ارتباطی بلوتوث، نداشتن ویرایشگر برای اسناد اداری،‌ نداشتن قابلیت كپی و انتقال(Paste) برای فایل‌ها و عدم قابلیت پشتیبانی از كارت حافظه اشاره كرد.

پیش از آنكه iPhone 3G وارد بازار شود، شایعات فراوانی در مورد آن منتشر شده بود كه كاربران بر اساس آن‌ها در انتظار نسل جدید قابلیت‌ها و امكانات دیجیتالی و مخابراتی بودند، اما با ورود گوشی به بازار متوجه شدند كه این محصول نسبت به مدل پیشین خود چندان تفاوتی نكرده است.

جعبه این گوشی شامل یك شارژر جدید و پیشرفته، هدفون‌های استریو و ورودی پریز برق می‌شود. بدنه این گوشی نسبت به مدل پیشین تا چند میلیمتر بزرگتر شده است كه البته با نگاه عادی نمی‌توان متوجه این تفاوت شد. قاب فلزی اطراف گوشی كمی باریك‌تر شده است و بخش پلاستیكی پشت گوشی نیز براق‌تر به نظر می‌رسد.

نمایشگر گوشی و بخش رویی آن بسیار مقاوم است و در مقابل سقوط‌های احتمالی از روی میز یا خط كشیدن‌ها مشكلی برای آن ایجاد نمی‌شود. بالای نمایشگر حفره‌های مربوط به اسپیكر قرار دارد. سمت راست گوشی فاقد هرگونه كلید است و سمت چپ آن نیز شبیه مدل قبلی طراحی شده است.

اپل ادعا می‌كند باتری كه روی این گوشی كار گذاشته قادر است در حالت استفاده تا 10 ساعت انرژی مورد نیاز را در خود ذخیره كند. این گوشی شامل جك استاندارد 5/3 میلیمتری برای هدفون نیز می‌شود كه به همراه بخش ورودی سیم‌كارت و كلید خاموش/روشن در بالای گوشی واقع شده است.

نمایشگر این گوشی خارق‌العاده است و حسگرهای نوری به كار رفته در آن می‌توانند به صورت خودكار فعالیت خود را انجام دهند. این حسگرها به گونه‌ای ساخته شده‌اند كه نور محیط را تشخیص می‌دهند و نور نمایشگر را با آن سازگار می‌كنند. حسگر پیشرفته دیگری كه در این گوشی به كار رفته، باعث شده است تا زمانی كه كاربر گوشی را 90 درجه می‌چرخاند، تصاویر در حال پخش به صورت خودكار بچرخند و از حالت افقی، در حالت عمودی پخش شوند.

بخش دفترتلفن این گوشی نسبت به مدل قبلی پیشرفته‌تر شده است. در این گوشی كاربران می‌توانند شماره یا نام مورد نظر خود را جست‌وجو كرده و در نهایت، تمامی اطلاعات مربوطه را در كوتاه‌ترین زمان پیدا كنند.

این گوشی در دو رنگ مشكی و سفید و مدل 16 گیگابایتی آن تنها در رنگ سفید طراحی و ساخته شده است. طول، عرض و ضخامت گوشی به‌ترتیب 5/115، 1/62 و 3/12 میلیمتر و وزن آن 133 گرم است. از دیگر مشخصه‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از زنگ‌های پلی‌فونیك و MP3 با قابلیت بارگذاری از اینترنت، پشتیبانی از ورودی USB 2.0 پرسرعت، بلوتوث 2.0، پشتیبانی از گیرنده داخلی GPS برای مكان‌یابی روی سامانه‌ی گوگل، قابلیت بازخوانی نقشه‌های گوگل، مرورگر اینترنتی، نرم‌افزار ویرایش‌گر تصویر، دفتریادداشت صوتی و پشتیبانی از برنامهWidgets اشاره كرد.

سیستم‌عامل به كار رفته در این گوشیMac OS X v10.4.10 است. گوشی هوشمندiPhone 3G علاوه بر پشتیبانی از باندهای 850, 1900, 2100 و شبكه‌هایUMTS وHSDPA می‌تواند با سرعتی بالا و 36 درصد سریع‌تر از گوشی‌هایی مانند نوكیا N95 یا Treo750 صفحات اینترنتی را باز كندكند. دوربین به كار رفته در آن نیز یك دوربین 2 مگاپیكسلی و كیفیت تصاویر تهیه شده در آن 1200 در 1600 پیكسل است. این گوشی در دو نسخه 8 و 16 گیگابایتی ارایه شده و فاقد ورودی كارت حافظه است. باتری مصرفی آن نیز یك باتری یون – لیتیوم است كه برای حداكثر 300 ساعت در حالت آماده‌باش و 10 ساعت مكالمه عمر می‌كند.

این گوشی تقریبا یك سال است در دنیا فروخته می‌شود و از چند ماه پس از ورود به بازار جهانی، وارد ایران شده است. قیمت نسخه 16 گیگابایتی این گوشی حدود 800 هزار تومان و قیمت نسخه 8 گیگابایتی آن حدود 600 هزار تومان است كه البته با وجود گران بودن، این محصول همچنان به عنوان یكی از پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازار داخلی محسوب می‌شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment 
منبع: asriran.com
 
مطالب جالب دیگر:
جدیدترین خبر از گلشیفته فراهانی و فیلم جدیدش!
جان سگ پلیس بر شهروندان انگلیسی مقدم است!
بخاطر ترس از دولت، چینی‌ها دخترانشان را 3000 دلار می‌فروشند!
سه عکس تازه از ستارگان فیلم «آل» و مصطفی زمانی!
جایزه ویژه لس آنجلسی‌ها به فیلم ضدایرانی «سنگسار ثریا م.»