این تست برپایه یک بازی ساده یعنی پرتاب سکه استوار شده است. شرکت کنندگان باید...

نورولوژیستها دریافتند که صداقت در انسان ذاتی بوده و در زمان بروز رفتارهای صادقانه، فضاهای مرتبط با کنترل و تصمیمات در مغز فعال نمی شوند.
محققان دانشگاه هاروارد با انجام "تست صداقت" در گروهی از داوطلبان دریافتند که افراد صادق به روشی کاملا طبیعی و ذاتی رفتار می‌کنند و برای صادق بودن تصمیم گیری نمی‌کنند.

این تست برپایه یک بازی ساده یعنی پرتاب سکه استوار شده است. شرکت کنندگان باید شیر یا خط بودن سکه را حدس می‌زدند. در بخش اول این تست قبل از پرتاب داوطلبان باید روی یک برگه کاغذ پیش بینی خود را می‌نوشتند. در بخش دوم تست، پس از پرتاب باید می گفتند که آیا پیش بینی آنها درست بوده است یا خیر و بنابراین اگر درست می‌گفتند برنده می‌شدند.

در این تست، آزمایش کننده برگه نوشته شده را مشاهده نمی‌کرد و تنها برپایه اظهارات داوطلب و صداقت شخصی وی جایزه را پرداخت می‌کرد.

براساس گزارش نیوساینتیست، نتایج این تحقیقات نشان دادند که در بسیاری از موارد داوطلبان با صداقت و بدون ترس از دست دادن فرصت دریافت جایزه پاسخ صحیح دادند در حالی که بعضی دیگر از این داوطلبان تقلب کرده و نتیجه ای برخلاف پیش بینی خود را اعلام کردند.

در مدت این اظهارات نورولوژیستها فضاهای مغز داوطلبان را با استفاده از رزونانس مغناطیسی مورد بررسی قرار دادند. این فضا کورتکس جلوپیشانی مرتبط با تصمیمات و کنترل رفتار است.

به این ترتیب مشاهده شد که در مغز افراد صادق این فضا قبل از بیان یک اظهار صادقانه فعال نمی‌شود. این در حالی است که در مغز افراد متقلب این فضا روشن می‌شود.
به گفته این محققان، صداقت یک رفتار از پیش فرض شده و ذاتی است که تحت تاثیر سیستمهای خود کنترلی مغز قرار نمی‌گیرد.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: noandish.com
 
مطالب جالب دیگر:
عکس‌های نیکی کریمی، مهتاب کرامتی در جشنواره ای در کشور چک
چند عامل جالب و مؤثر در تعطیلی مغز!!
خطرناک‌ترین فیلمهای دنیا!! +تصویر
ظهور يک ستاره ايرانی در آمريکا! (+عکس)
حادثه جالب و عجيب در دستشويی!!
لیست بدترین ابداعات تاریخ!