چرا قهوه ترک را با یک لیوان آب سرد سرو می کنند؟
قهوه ترک همراه آب شاید برای شما هم برای بار اول تعجب آور باشد! در این مورد دلایل متنوع و جالبی ذکر شده است که در واقع بیشتر آنها هم سلیقه افراد را در این باره بیان می کنند در زیر به برخی از این موارد اشاره می کنیم .

4 دلیل سرو کردن قهوه ترک با آب سرد

شاید برای شما هم این اتفاق پیش آمده باشد که برای مهمانی رفته باشید و میزبان از شما با قهوه ترک همراه آب پذیرایی کند و این امر شما را متعجب کرده است!

_ یکی از مواردی که برای رعایت آداب مهمانداری در نظر گرفته می شود این است که شما هیچ گاه از میهمان خود سوال نمی کنید که آیا گرسنه است یا خیر یا احتیاج به پذیرایی و نوشیدنی دارد یا نه!
اگر مهمان اول آب را خورد و بعد قهوه را ، نشان دهنده این است که گرسنه است و اگر اول قهوه را خورد و سپس آب را می تواند نشاندهنده سیری مهمان باشد.
قهوه ترک همراه آب در کافه ها

_ مورد دیگر شاید برای شما در کافه اتفاق بیافتد که زمانی که قهوه ترک سفارش داده اید قهوه ترک همراه آب برای شما بر سر میز گذاشتند. دستپاچه نشوید و تعجب نکنید این ها همه سلیقه و عادت اند . برخی دوست دارند برای آنکه طعم قهوه ای غلیظ مثل قهوه ترک را به درستی درک کنند قبل از آن یک لیوان آب سرد بنوشند.

_ برخی هم بر این باورند که قهوه روی دندان های آنها تاثیر می گذارد و ممکن است به دندان هایشان رنگ بدهد به همین دلیل بعد از قهوه آب می نوشند.

_ بعضی افراد هم عقیده دارند که قهوه ترک به دلیل غلظت زیاد آن به سقف دهان می چسبد و برای پاک کردن آن بعد از قهوه آب می خورند تا دهان با این غلظت زننده باقی نماند.

نهایتا تمام این موارد یک عادت یا سلیقه افراد است که می تواند به روشهای مختلف برداشت شود.

 

 

گردآوری : گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع : coffee29.com