این روزها موس یکی از ملزومات هر کامپیوتر حساب می‌شود و با نبود آن کار با کامپیوتر بسیار سخت و تقریبآ غیر ممکن می‌شود...

این روزها موس یکی از ملزومات هر کامپیوتر حساب می‌شود و با نبود آن کار با کامپیوتر بسیار سخت و تقریبآ غیر ممکن می‌شود. اینکه می‌بینید یک نفر تق تق تق روی صفحه‌ی مشکی‌ای که نوشته های سبز دارد دستوراتی تایپ می‌کند و سیستم دفاعی یک کشور را به هم می‌ریزد فقط در فیلم ها ممکن است نه در دنیای واقعی!
 
راه اول:
وارد کنترل پنل شوید و گزینه‌ی Accessibility Options را انتخاب کنید. (اگر همین حالا هم به ماوس دسترسی ندارید Windows+R را بزنید و سپس تایپ کنید Access.cpl)
 

برگه‌ی Mouse را انتخاب کنید و گزینه‌ی Use MouseKeys را تیک بزنید و Ok کنید حالا می‌توانید با دکمه‌های Num نشانگر ماوس را حرکت دهید. شاید لازم باشد Shift و Alt سمت چپ را پایین نگه دارید. (این مرحله با کیبورد: Ctrl+Tab سپس Space سپس دو بار Tab و در آخر Enter)
سرعت ماوس در حالت پیش فرض خیلی کم است. می‌توانید آن را از قسمت Settings بیشتر کنید.

راه دوم:

برنامه‌ی Mouse Emulator را از اینجا(فقط ۱۴ کیلوبایت) دریافت کنید. این برنامه فقط یک فایل اجرایی دارد و نیاز به نصب و… ندارد و کاملآ رایگان است. حالا مثل همان مرحله‌ی قبل می‌توانید با دکمه‌های Num ماوس را کنترل کنید. البته این برنامه کمی بهتر از راه قبلی است چون ماوس را طبیعی تر حرکت می‌دهد و امکانات بیشتری در اختیارتان می‌گذارد. مثلآ اسکرول یا فشردن دکمه‌ی وسطی ماوس...
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: zangoole.com
 
مطالب جالب دیگر:
نوجوانی كه گازوئیل می‌خورد!
تفاوت‌های مردان و زنان در برابر مشکلات؟!
تصویر برگه معافیت خدمت سربازی در ۹۰ سال پیش!
راز سقوط قطره باران کشف شد!
وزیر هلند: حشرات خوشمزه هستند بخورید!! (+عکس)
اسم‌های محبوب ایرانی‌ها و اسم‌های عجیب و غریب!!