یکی از مسائلی که توجه مسافرانی که به ژاپن سفر می‏کنند را جلب می‏کند این است که اکثریت قریب به اتفاق ژاپنی‏ها لاغر هستند...

یکی از مسائلی که توجه مسافرانی که به ژاپن سفر می‏کنند را جلب می‏کند این است که اکثریت قریب به اتفاق ژاپنی‏ها لاغر هستند. قبل از هر چیز این مساله را باید دانست که ژاپنی‏ها تقریبا سالم‏ترین افراد روی زمین هستند که با کمترین میزان اضافه وزن و نیز با بیشترین اندازه طول عمر شناسایی می‏شوند. در رابطه با طول عمر آنها تئوریهایی وجود دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می‏شود :

۱ - مصرف ماهی و سبزیجات آنها بسیار بالاست؛ البته آنها نیز مانند ما گوشت قرمز هم مصرف می‏کنند و حتی گاهی اوقات بصورت سرخ کرده اما این نوع گوشت و یا گوشت مرغ هرگز به عنوان غذای اصلی رژیم غذایی آنها محسوب نمی‏گردد. ولی در مقابل غذاهای دریایی و بخصوص سبزیجات پایه‏های اصلی رژیم غذایی آنها را تشکیل می‏دهد. به نظر می‏رسد که مصرف گوشت قرمز در آنجا به عنوان یک چاشنی غذایی مطرح است تا یک وعدۀ اصلی.

2- آنها غذا را کم‏کم و به صورت وعده‏های کوچک می‏خورند؛ این مساله بسیار مهم و قابل تامل بوده و در مقابل وعده‏های غذایی ما بسیار اختلاف دارد. در رستورانهای ژاپن مقدار غذایی که سرو می‏گردد بسیار کمتر از رستورانهای مثلا آمریکا و گوام است (و یا ایران).

3-پیاده‏روی و دوچرخه سواری آنها بسیار زیاد است؛ مردم ژاپن اکثرا تا رسیدن به ایستگاههای مترو پیاده‏روی کرده و یا با دوچرخه مسیر را طی می‏کنند. بچه مدرسه‏ای‏های آنها به جای رسانده شدن توسط والدین مسیر مدرسه خود را پیاده‏روی می‏نمایند. و اکثرا جهت مسافتهای کوتاه از دوچرخه استفاده می‏کنند.

۴ - میان وعده‏های آنها کمی سالمتر است. به این صورت که اکثر میان وعده‏ها خشکبار طبیعی بوده و کمتر شامل کلسترول و روغنهای صنعتی است.

گردآوری :گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع : pourali.net
 
مطالب جالب دیگر:
بدترین دختران سران کشورهای جهان!
تصاویر زیباترین و جذاب‌ترین چهره‌های سیاسی!
نکاتی که در مورد پاپ كورن نمی‌دانید!!
یک «وال»، زن 26ساله را از مرگ نجات داد!! (+عکس)
کوتاه درمورد همسر شادمهر عقیلی!
عروس 25ساله رکورد شکست؛ دنباله لباس به طول 2کیلومتر!! (+عکس)
انگلیسی‌ها آدم خوار بوده‌اند!!