۶ نقطه ضعف گوشی آیفون در مقایسه با گوشی های اندرویدی
گوشی های آیفون 6 نقطه ضعف اصلی در مقایسه با گوشی های اندرویدی دارند که در ادامه از آنها آگاه می شوید.

نقطه ضعف های گوشی های آیفون

آیفون در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی دارای ۶ نقطه ضعف است که به عقیده بسیاری اگر اپل این مشکلات را برطرف می کرد می‌توانست به راحتی بازار را قبضه کند.

اپل تلاش می‌کند گوشی‌های جدید آیفون را سریع‌تر، نازک‌تر و سبک‌تر بسازد. این تلاش اپل قابل تحسین است؛ اما با این حال آیفون نقاط ضعفی نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارد که در این مقاله قصد داریم به بیان شش مورد از آن‌ها بپردازیم.


**شارژ سریع

فناوری شارژ بی‌سیم تاکنون موفقیت چندانی نداشته و عملکرد آن بر روی کاغذ بسیار بهتر از واقعیت است؛ اما در مورد فناوری شارژ سریع این چنین نیست و کاربران گوشی‌هایی که مجهز به این فناوری هستند دیگر مجبور نیستند گوشی‌های خود را چندین ساعت شارژ کنند و تنها با چند دقیقه شارژ آن‌ها می‌توانند چندین ساعت از آن‌ها استفاده کنند.

بسیاری از گوشی‌های رده‌بالا و حتی برخی از گوشی‌های میان‌رده که اخیرا عرضه شده‌اند، مجهز به این فناوری هستند و باتری آن‌ها تنها ظرف مدت ۱۵ دقیقه به میزان قابل‌ توجهی شارژ می‌شود و حالا هم وقت آن است که گوشی‌های با کیفیت آیفون نیز از این فناوری برخوردار شوند.


**نداشتن صفحه‌نمایش ضد ضربه

تردیدی نیست که محافظ صفحه‌نمایش گوریلا گلس از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است؛ اما باز هم این محافظ از جنس شیشه و شکننده است و این موضوع باعث می‌شود که صفحه‌نمایش به یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های گوشی تبدیل شود.
طبق شایعات منتشر شده، قسمت پشت آیفون ۸ به منظور پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، از جنس شیشه است و این موضوع حساسیت و شکنندگی آیفون ۸ را دوبرابر می‌کند.

با وجود اینکه ممکن است صفحه‌نمایش ساخته شده از جنس یاقوت کمبود (سنگ شفاف ارزشمندی که دارای مقاومت زیادی است) عالی هستند، اما صفحه‌نمایش‌های نشکن مانند صفحه‌نمایش گوشی Moto Droid 2 موتورولا، نیز مزایای خود را دارد و همیشه نگران شکستن آن نیستید.


**پشتیبانی از کارت حافظه

تقریبا همه ‌گوشی‌های اندرویدی از کارت‌حافظه پشتیبانی می‌کنند و کاربران این گوشی‌ها می‌توانند کارت‌های حافظه را مطابق با نیاز خود به گوشی‌ها اضافه کنند؛ اما در مورد گوشی‌های آیفون این چنین نیست و کاربران این گوشی‌ها باید تنها باید به حافظه داخلی آن‌ها اکتفا کنند و برای مدل‌هایی با حافظه‌داخلی بیشتر نیز باید پول بسیار بیشتری بپردازند؛ بنابراین بهتر است در طراحی گوشی‌های جدید آیفون، پشتیبانی از کارت‌حافظه نیز درنظرگرفته شود. البته برخی از مسئولان اپل معتقدند که حافظه بیشتر موجب می‌شود سرعت گوشی کاهش پیدا کند و مشکلاتی برای گوشی ایجاد شود.


**رزولوشن دوربین

۱۲ مگاپیکسل رزولوشن چندان زیادی برای دوربین یک گوشی نیست. همانطور که می‌دانید دوربین آیفون ۷ پلاس دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و آیفون ۷ پلاس نیز دارای دوربین دوگانه است که هر دو لنز آن ۱۲ مگاپیکسل هستند. بی تردید چنانچه رزولوشن دوربین‌ گوشی‌های آیفون افزایش پیدا کند، موفقیت بیشتری خواهند داشت. البته رزولوشن بالا همیشه و حتی در اکثر موارد به معنای کیفیت بهتر نیست؛ اما با این حال رزولوشن بالاتر به ثبت جزییات بیشتر در تصاویر کمک می‌کند. همچنین رزولوشن بالاتر به پردازش بیشتر و ویرایش بهتر تصاویر کمک می‌کند.


**مشکلات رم و فضای ذخیره

با وجود اینکه سیستم‌عامل iOS به استفاده بهینه از حافظه رم شهرت دارد و ۳ گیگابایت رم برای جدیدترین پرچم‌داران اپل یعنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس کافی به نظر می‌رسد؛ اما قطعا برخورداری از حافظه رم بیشتر، بهتر است و باعث می‌شود  عملکرد گوشی هنگام اجرای چندین اپلیکیشن به صورت همزمان روان‌تر شود. همچنین وجود حافظه رم بیشتر، پردازش تصاویر دارای وضوح بالا و همچنین تعداد بیشتری از فایل‌ها توسط سیستم عامل را تسهیل می‌کند و در عین حال موجب می‌شود سرعت گوشی کمتر کاهش پیدا کند.


**پایه Dex برای تبدیل گوشی به کامپیوتر دسکتاپ

یکی از لوازم جانبی گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس، پایه‌ای به نام DeX است که امکان اتصال گوشی به صفحه‌نمایش خارجی، صفحه‌کلید و موس را فراهم می‌کند و کاربران با استفاده از این پایه می‌توانند گوشی خود را به یک کامپیوتر دسکتاپ تبدیل کنند.

البته ایده استفاده از یک پایه برای تبدیل گوشی‌های هوشمند به کامپیوترهای دسکتاپ، ایده کاملا جدیدی نیست و قبلا بارها توسط سایر شرکت‌های سازنده گوشی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است. قطعا پایه Dex یک فناوری انقلابی نیست؛ اما ایده خوبی برای تبدیل گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای دسکتاپ است و می‌تواند فاصله بین دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل را از بین ببرد.

بنابراین بهتر است اپل هم به فکر طراحی چنین پایه‌ای برای گوشی‌های خود باشد. شاید برخی از افراد با خود بگویند با وجود دستگاه‌های همچون آیپد، آیفون و مک بوک، استفاده از کامپیوترهای دسکتاپ ضرورت چندانی ندارد؛ اما باید به یاد داشته باشید که هیچ کدام از این دستگاه‌ها نمی‌توانند جایگزین پایه Dex شوند. البته از سویی دیگر ممکن است برخی از کاربران گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس هم معتقد باشند که خرید این پایه چندان ضروری نیست و خود را ملزم به استفاده از آن ندادند. این افراد معتقدند که سامسونگ تنها برای جلب توجه کاربران این پایه را عرضه کرده است و با این کار می‌خواسته است این طرز فکر را به طرفداران خود القا کند که این شرکت به دنبال استفاده از فناوری‌های مبتکرانه است؛ اما برخی از کاربران هم معتقد هستند که این پایه می‌توانند قابلیت‌های کاربردی جدیدی به گوشی آن‌ها اضافه کند

البته همانطور که می‌دانید استفاده از لپ تاپ در مسافرت‌های هوایی در برخی از مناطق جهان ممنوع شده است و اگر این ممنوعیت در سایر نقاط جهان نیز اعمال شود، اکثر افراد با مشکل مواجه می‌شوند؛ اما پایه Dex می‌تواند با تبدیل گوشی شما به لپ تاپ این مشکل را برطرف کند و تبدیل به جایگزین کم‌خطرتری برای لپ تاپ‌ها شود.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir