فایده خندیدن در زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا
درد تزریق آمپول باعث می‌شود بیشتر افراد با ناراحتی به انجام این کار بپردازند، اما پژوهش‌های جدید نشان داده که لبخند زدن می‌تواند اثر‌ات فوق العاده بر بدن در زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا بگذارد

موقع زدن واکسن بخندید

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند لبخند زدن و شاد بودن هنگام تزریق واکسن آنفلوآنزا می‌تواند سبب افزایش خاصیت محافظتی دارو در بدن شود.

به گفته کارشناسان، خوشحالی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود به همین دلیل افراد خوشحال و مثبت اندیش کمتر از دیگران در طول زندگی خود دچار بیماری می‌شوند.
براساس این پژوهش خوشحالی و شاد بودن در زمان تزریق دوز خفیف از ویروس مرده به بدن (در ترکیب واکسن) سبب افزایش ۱۴ درصدی سطح ایمنی و تولید آنتی بادی‌های بیشتر می‌شود.

این یافته حاصل پژوهش‌های دانشمندان دانشگاه ناتینگهام انگلستان برروی رابطه خلق و خودراثربخشی واکسن آنفلوآنزا بر بدن است.
همه ساله با آغاز فصل پاییز، افراد سالمند، کودکان، زنان باردار، افراد مبتلا به سرطان و سایر بیمارانی که دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند تحت نظارت پزشک باید واکسن آنفلوآنزا بزنند تا درصد ابتلای آن‌ها به این بیماری کاهش پیدا کند.

البته تزریق واکسن به معنی حفاظت و ایمنی صد درصدی از بیماری نیست، اما می‌تواند تاحد زیادی از بروز آن جلوگیری کند.

درکنار تزریق واکسن، رعایت رژیم غذایی سالم شامل میوه و سبزی‌های تازه، انجام ورزش منظم، نوشیدن مایعات، مواد پروتئینی و لبنی کم چرب، پوشیدن لباس مناسب فصل، خودداری از تماس بدون محافظت با افراد بیمار، شستشوی منظم دست‌ها و بهره گیری از نور خورشید به میزان کافی می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلا به این بیماری شایع در فصل‌های سرد سال شود.

کارشناسان هشدار می‌دهند ابتلا به آنفلوآنزا در سالمندان بسیار خطرناک است و می‌تواند سبب ابتلای آن‌ها به عفونت‌های مزمن ریوی و مرگ ناگهانی شود.
افراد سالمند دارای سیستم ایمنی بدن ضعیف تری به نسبت جوانان هستند و نیز بیشتر آن‌ها دچار بیماری‌ها مزمن و زمینه‌ای هستند به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند واکسن آنفلوآنزا را برای محافظت از بدن خود تزریق کنند.

کارشناسان هشدار می‌دهند رعایت نکردن نکات بهداشتی و بروز موج جدیدی از آنفلوآنزا در جهان می‌تواند منجر به فاجعه‌ای مانند سال ۱۹۶۸ شود که در هنگ کنگ بیش از یک میلیون نفر در اثر این بیماری جان خود را ازدست دادند.

کارشناسان با توجه به منتشر شدن ویروس در فضا و پخش شدن آن در قاره‌های مختلف به افراد توصیه می‌کنند مراقبت سلامت خود باشند.

نتیجه تحقیق در زمینه رابطه خلق و خو بر موفقیت بیشتر تزریق واکسن آنفلوآنزا در مجله مغز، اخلاق و ایمنی شناسی (Brain، Behavior and Immunity) به چاپ رسیده است



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: yjc.ir