بررسی تفاوت های فنی گوگل پیکسل ۲ با گلکسی اس ۸، جی ۶ ال جی و آیفون ۸
قصد داریم به بررسی فنی گوگل پیکسل ۲ با گلکسی اس ۸، جی ۶ ال جی و آیفون ۸ بپردازیم.

مقایسه فنی گوگل پیکسل ۲ با گلکسی اس ۸، جی ۶ ال جی و آیفون ۸

با ورود دو گوشی گوگل پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال به عنوان یکی از آخرین پرچم‌داران 2017 قبل از کریسمس، بازار مقایسه‌های فنی داغ شده تا خریداران بالقوه روی خرید یکی از آنها تصمیم بگیرند.

نسل دوم پیکسل در سایز 5 اینچی با رزولوشن پایین تری نسبت به اس 8 سامسونگ و جی 6 تعریف شده اما از آنجایی که آیفون 8 با ساختار طراحی 2014 خود نیز حرفی برای گفتن ندارد، تقریبا هم رده شده است.

در بخش سایز آیفون کوچک‌تر و ظریف‌تر از بقیه است ولی نسبت نمایشگر به بدنه روی اس 8 سامسونگ بهتر از بقیه است و پیکسل 2 بالاتر از آیفون 8 قرار گرفته است.


جی 6 با اسنپ دراگون 821 حرفی برای گفتن ندارد و اس 8 و پیکسل 2 به اسنپ دراگون 835 مجهز شده‌اند. اپل که سیستم عامل روان و سبکی دارد، هیچ وقت در مسابقه رم/حافظه موقت شرکت نکرده و بنابراین مقایسه این بخش از لحاظ فنی درست نیست. اما در بین خودِ اندرویدی ها 3 گوشی بعدی 4 گیگ رم دارند و سیستم عامل اندروید و اپ‌های آن معمولا بین 1.5 تا 2 گیگ را به صورت پیش فرض اشغال می‌کنند.


این روزها حافظه 64 گیگ به صورت پیش فرض کمپانی‌ها برای گوشی‌های جدید در نظرگرفته شده است اما جی 6 با 32 گیگ از بقیه عقب‌تر است. همچنان خبری از اسلات برای افزودن حافظه جانبی در اپل نیست، چرا که مدیران نمی‌توانند سود سرشار ناشی از فروش گوشی با حافظه بالاتر را فراموش کنند.


در بخش باتری اپل از همه پایین‌تر است اما می‌گوید نسبت به آیفون 7 باتری 1821 میلی آمپر ساعتِ آیفون 8 ، دو ساعت بیشتر باتری می‌دهد. همچنین فناوری شارژ بی سیم در آیفون 8 آمده است که کاربر برای خرید تجهیزات باید 70 دلار جداگانه بپردازد.

در بخش دوربین گوگل مدعی است بهترین دوربین را با امتیاز 98 روی گوشی‌های جدید ساخته است و آیفون بعد از آن جای می‌گیرد.

اما در بخش استاندارد ضد آب دو گوشی اس 8 و جی 6 استاندارد IP68 را دارند و آیفون 8 و پیکسل 2 نیز IP67 دارند که مقاومت کمتری در مقایسه با 68 زیر آب و در برابر غبار دارند.


گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir