هزینه تعمیر صفحه نمایش آیفون X چقدر است؟
براساس اعلام شرکت اپل, هزینه تعمیر صفحه نمایش آیفون X حود 280 هزار خواهد بود.

تعمیر صفحه‌نمایش آیفون X برایتان 279 دلار هزینه خواهد داشت!

آیفون X برای فروش آماده شد و اپل همراه با آن، اطلاعاتی را در خصوص هزینه تعمیر این دستگاه اعلام کرد؛ درست مانند خود گوشی، هزینه تعمیر آن‌هم بالا است. اگر گارانتی تمدیدشده را برای گوشی خریداری نکنید، تعویض صفحه‌نمایش برایتان 279 دلار هزینه خواهد داشت. این هزینه بیشتر از دو برابر هزینه تعویض صفحه‌نمایش در آیفون 6 (129 دلار) و تقریباً 65 درصد بیشتر از هزینه تعویض صفحه‌نمایش آیفون 8 (169 دلار) است.

اگر به نظرتان هزینه بالایی است، باید مراقب باشید که آیفون X دلبندتان، به‌هیچ‌عنوان صدمه نبیند؛ چراکه تمام تعمیرات خارج از گارانتی 549 دلار هزینه‌دارند. دوباره باید بگوییم که این مقدار بیشتر از هزینه تعمیر سایر آیفون‌ها است. تعمیر آیفون 8، 349 دلار و 8 پلاس، 399 دلار قیمت دارد. با توجه به این ارقام، اگر تصادفاً شیشه پشتی آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس خود را بشکنید، احتمالاً از تعمیر آن منصرف شده و با ظاهر نه‌چندان خوشایند دستگاه می‌سازید.

گارانتی تمدیدشده اپل که +AppleCare نام دارد، بیشتر به‌عنوان یک هزینه اضافی به نظر می‌رسد؛ اما اطمینان خاطر خریداران آیفون X را تأمین می‌کند. گارانتی اپل برای آیفون X، 199 دلار، آیفون 8، 129 دلار و آیفون 8 پلاس، 149 دلار قیمت دارد؛ اما بااینکه هزینه خود گارانتی بالا است، هزینه سرویس مثل تعمیر خرابی‌های تصادفی آن‌چنان بالا نیستند. به‌عنوان‌مثال می‌توان صفحه‌نمایش آسیب‌دیده یک آیفون X که تحت گارانتی است را با 29 دلار تعویض کرد. اگر دستگاه تحت گارانتی +AppleCare باشد نیز هر قسمت دیگری از آن را می‌توان با 99 دلار تعمیر کرد.

تهیه کردن +AppleCare برای دستگاه شبیه قمار کردن است. به‌عنوان‌مثال، در آیفون 8 هزینه نهایی یک‌بار تعویض صفحه‌نمایش بدون گارانتی کمتر از یک‌بار تعویض آن در دستگاهی که تحت گارانتی است تمام می‌شود. گارانتی تنها در صورتی مفید واقع خواهد شد که ظرف مدت 3 سال، هر قسمت دیگری از آن آسیب ببیند.

از سوی دیگر برای آیفون X می‌توانید با گارانتی تا دوبار صفحه‌نمایش را با قیمت نهایی 257 دلار تعویض کنید و بازهم هزینه‌ای کمتر از یک‌بار تعویض این قطعه بدون گارانتی (279 دلار) بپردازید. با توجه به اینکه بیشتر از 1000 دلار برای خرید خود دستگاه هزینه صرف کرده‌اید، معامله چندان بدی هم به نظر نمی‌رسد؛ خصوصاً به خاطر اینکه هزینه تعمیر دستگاه درزمانی که خودبه‌خود ازکارافتاده را هم به‌صورت کامل پوشش می‌دهد.

بااینکه هزینه تعمیر بالا به نظر می‌رسد، افزایش ناگهانی آن در آینده چندان نامحتمل نیست. اپل برای تأمین پنل‌های OLED آیفون X باید به سامسونگ مراجعه کند. ازآنجایی‌که سامسونگ تنها منبع تولیدکننده این قطعات است، قیمتشان را بالا در نظر می‌گیرد؛ و با توجه به پیچیدگی تولید آن‌ها مثل اضافه کردن بریدگی بخش بالای صفحه‌نمایش، این قطعات در تعداد کم‌عرضه می‌شوند و طبیعتاً قیمت بالاتری هم خواهند داشت.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: farnet.ir