تاثیر بارداری و حاملگی برروی حافظه زنان
بسیاری از زنان باردار از کاهش و ضعف حافظه خود شکایت دارند و حالا مشخص شده این پدیده واقعی است و می توان آن را در آینده اندازه گیری کرد.

ضعف حافظه ناشی از حاملگی تأیید شد

محققان استرالیایی دانشگاه دیکین می گویند کاهش حافظه ناشی از حاملگی یک بیماری واقعی است و در این وضعیت عملکرد بخش هایی از مغز مختل می شود که صرفا محدود به نگهداری از اطلاعات و حفظ حافظه هم نیست.

برای بررسی این موضوع عملکرد حافظه ۷۰۹ زن باردار و ۵۲۱ زن غیرباردار با یکدیگر مقایسه و اثبات شد که زنان باردار در انجام وظایفی که مستلزم استفاده از حافظه، تمرکز بر روی موضوعی خاص، تصمیم گیری و برنامه ریزی و جلوگیری از بروز احساسات است ضعیف تر عمل می کنند.

البته زنان حامله حتی در چنین شرایطی نیز قادر به انجام امور روزمره و زندگی عادی خود هستند و مشکلات یادشده به معنای مختل شدن حیات آنها نیست. نکته کلیدی آن است که زنان حامله برای انجام امور روزمره باید تمرکز و دقت بیشتری نسبت به شرایط عادی داشته باشند.

پیش از این ثابت شده بود که در دوران حاملگی فعالیت بخش خاکستری مغز که وظیفه پردازش اطلاعات اجتماعی و انجام کارکردهای حافظه را بر عهده دارد، کاهش می یابد و همین امر تغییراتی را در الگوهای خواب، نگرانی و میزان حال و حوصله زنان حامله ایجاد می کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com