چرا رنگ بندی گوشی های موبایل هوشمند محدود است؟
آیا می دانید علت محدودیت رنگ گوشی های موبایل هوشمند چیست؟ در ادامه با ما همراه شوید تا علت این امر را متوجه شوید.

چرا رنگ قاب گوشی های هوشمند تنوع بالایی ندارد؟

اگر برای خرید گوشی هوشمند به بازار مراجعه کنید با گزینه های زیادی روبه‌رو می شوید. در حالی که شرکت های مختلف سالانه محصولات زیادی را روانه بازار می کنند، تنوع رنگی آن ها تغییر چندانی نمی کند. به نظر شما علت عدم تنوع زیاد در رنگ گوشی های هوشمند چیست؟

در سال 1908 هنری فورد در رابطه با خودرو فورد T جمله زیر را اعلام کرد:

**  از آنجایی که فورد T تنها در رنگ مشکی عرضه می شود، خریدار قادر به سفارش رنگ های مورد علاقه خود برای این خودرو است!


اگرچه این جمله یک قرن پیش گفته شده، ولی شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند تا حدودی به آن علاقه نشان می دهند. در حال حاضر رنگ های کمی برای گوشی هوشمند در نظر گرفته می شود.


افزایش امکان شخصی سازی محصولات در سال های اخیر

برخلاف دستگاه های دیگر که شخصی سازی در آن ها موضوع مهمی محسوب می شود، تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در این زمینه گزینه های زیادی را در اختیار خریداران قرار نمی دهند.

محدودیت در انتخاب رنگ گوشی های هوشمند در سال های اخیر به خوبی قابل مشاهده است. شرکت های سامسونگ و هواوی جدیدترین فبلت های پرچمدار خود را تنها در سه رنگ در بازارهای جهانی عرضه کرده اند. گلکسی نوت 8 در رنگ های مشکی، طلایی و آبی در دسترس خریداران قرار می گیرد و میت 10 پرو نیز دارای رنگ های قهوه ای، خاکستری و آبی است.

اگرچه برخی تولیدکنندگان محصولات خود را در رنگ قرمز نیز روانه بازار کرده اند، ولی این موضوع تنها در بازه زمانی کوتاهی در جریان بود. برای مثال آیفون 7 و 7 پلاس در یک محدوده زمانی تقریبا کوتاه در رنگ قرمز روانه بازار شد.

در برخی صنایع همانند خودروسازی شاهد شخصی سازی های زیادی در زمینه رنگ، قطعات داخلی، تریم کابین و تجهیزات دیگر هستیم. در برخی از محصولات می توان طراحی را نیز با توجه به سلیقه خریدار تغییر داد، ولی این موضوع در رابطه با گوشی های هوشمند صادق نیست.

می توان گفت تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در زمینه شخصی سازی محصولات خود تا حدودی با محدودیت روبه‌رو هستند، اما این موضوع نباید باعث شود دستگاه های تولیدی خود را در رنگ های محدودی روانه بازار کنند.

امکان شخصی سازی حس خوبی را به کاربر منتقل می کند. بسیاری از افراد با شخصی سازی دستگاه ها می خواهند تفاوت خود با دیگران را نشان دهند. وجود تنوع در رنگ گوشی های هوشمند باعث می شود که خریدار حس بهتری نسبت به دستگاه خود داشته باشد.


استفاده از رنگ های عجیب کار اشتباهی است

در حالی که امکان شخصی سازی محصولات یک ایده بسیار خوب محسوب می شود، این موضوع شاید در زمینه فروش تاثیر مثبتی نداشته باشد. عدم افزایش فروش باعث می شود که بسیاری از تولیدکنندگان ریسک نکنند و محصولات خود را با رنگ های سنتی به فروش برسانند.

برای فهم بهتر این موضوع می توان به رنگ خودروهای پرفروش اشاره کرد. بر اساس Forbes خودروهایی که به رنگ سفید، مشکی، خاکستری و نقره ای هستند، در بازار آمریکا فروش بیشتری دارند. در فرانسه نیز اکثر خودروهای فروخته شده دارای رنگ سفید، خاکستری و مشکی هستند.

برخی از خودروها امکان شخصی سازی بیشتری را در اختیار خریدار قرار می دهند که این امر باعث افزایش فروش آن ها می شود؛ برای مثال می توان به خودروهای مینی و فیات 500 اشاره کرد.


علت محبوبیت رنگ های خاص چیست؟

بر اساس گفته روانشناسان، رنگ مورد علاقه افراد نشان دهنده امیال افراد است. به طور معمول رنگ مشکی یا سفید با تکنولوژی و نوآوری همراه است؛ بنابراین بسیاری از مشتریان این رنگ ها را انتخاب می کنند. رنگ های سفید و خاکستری حس جاه طلبی افراد را تحریک می کند و همچنین از آن ها به عنوان نمادی برای موفقیت یاد می شود.

Karen Haller که یک روانشناس رنگ است، برای توضیح این موضوع به آیفون اشاره می کند. بر اساس گفته او، اپل با استفاده از علم روانشناسی محصولات خود را در رنگ هایی عرضه می کند که شخصیت های مختلف را جذب کند.

برای مثال آیفون 5C که دستگاهی ارزان قیمت بوده در چندین رنگ شامل زرد، سبز، آبی و قرمز در اختیار مشتریان قرار گرفت که علت آن سن پایین خریدارانش بود. در مقابل، اپل نسخه های اصلی آیفون را در رنگ های محدودی از جمله خاکستری، سفید و طلایی عرضه می کند که بیشتر مناسب افراد بالغ است.

در پایان باید گفت که رنگ مورد علاقه می تواند شخصیت افراد را نشان دهد. سامسونگ در جدیدترین پرچمداران خود، گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس از رنگ بنفش استفاده کرده که این موضوع می تواند باعث افزایش فروش این دستگاه ها شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir