معرفی بهترین اپلیکیشن های مکان یابی برای گوشی موبایل
در این مطلب قصد داریم 3 برنامه مکان یابی محبوب برای اندروید و iOS را به شما معرفی کنیم که کاربرد زیادی دارند.

بهترین اپلیکیشن های مکان یابی برای اندروید و iOS کدامند؟

اپلیکیشن‌های نقشه و موقعیت یاب یکی از پرکاربردترین برنامه‌هایی هستند که افراد بر روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌کنند. توسط این دسته از اپ‌ها کاربر می‌تواند با وارد نمودن مقصد، بهترین مسیر ممکن را پیدا کند و در طی این مدت، از راهنمایی‌هایی که هرکدام به شیوه خودشان ارایه می‌دهند، استفاده کند.

کمپانی‌های مطرح مختلفی اقدام به ساخت این دسته از اپ‌های موقعیت یاب کرده‌اند و هر کدام قابلیت‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه شما را با سه برنامه مکان یابی برتر موجود برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS، آشنا می‌کنیم.

برنامه مکان یابی Waze

بدون شک می‌توان Waze را برترین برنامه مکان یابی برای تلفن‌های هوشمند دانست و بدین ترتیب اولین و بهترین گزینه انتخابی کاربران در این زمینه محسوب می‌شود. با تمامی مشکلاتی که برای کاربران ایرانی در این برنامه به وجود آمد، اکنون می‌توانید به راحتی و بدون مشکل از آن استفاده کنید.

Waze قدرت بالایی در انتخاب مسیر بدون ترافیک و سریع‌تر داشته و با آپدیت آنی مسیر، شما را در انتخاب بهترین راه‌ها با طی کم‌ترین مدت زمان، کمک می‌کند. دستیار صوتی این اپ در طی مدت مسیر یابی همراه کاربر بوده تا بدون در دست داشتن گوشی حین رانندگی، مسیر پیشنهاد شده را طی کنید. اخطار در صورت افزایش بیش از حد سرعت، اعلام وجود پلیس و دوربین‌های کنترل سرعت، پیشنهاد بهترین مسیر با مصرف سوخت کم‌تر و بسیاری دیگر از این قابلیت‌ها به صورت رایگان در Waze موجود بوده و کاربران اندروید و iOS می‌توانند از آن‌ها نهایت استفاده را داشته باشند.


برنامه مکان یابی گوگل مپس (Google Maps)

گوگل مپس هم یکی دیگر از اپ‌های کاربردی و محبوب برای موقعیت یابی است که قابلیت‌های کاربردی بسیاری دارد. ویژگی‌های جذاب و متعددی در این اپلیکیشن قدرتمند موجود بوده که توسط آن‌ها می‌توانید یک مسیریابی عالی را تجربه کنید. انتخاب مسیر توسط گوگل با توجه به ترافیک موجود صورت گرفته و با توجه به این موضوع بهترین حالت برای رسیدن به مقصد به شما نشان داده می‌شود.

ارایه اطلاعات درباره مکان‌های مختلف، نمایش فاکتورهای متعدد مانند ایستگاه‌های اتوبوس، افزودن مکان‌های مورد علاقه و… دیگر قابلیت‌هایی هستند که گوگل مپس را به درجه‌ بالایی از محبوبیت رسانده‌اند. البته متاسفانه برخی ویژگی‌های این اپلیکیشن مانند دانلود آفلاین نقشه و دستیار صوتی بخش مکان یابی برای کاربران ایرانی غیرفعال بوده و نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

گوگل مپس هم به صورت رایگان برای دانلود موجود بوده و در سیستم عامل‌های اندروید و iOS قابل نصب است. البته این برنامه معمولا به صورت از پیش نصب شده در دستگاه‌های اندرویدی موجود است.

برنامه مکان یابی HERE WeGo Maps

یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمند برای مسیریابی، HERE WeGo Maps بوده که قبل‌تر آن را در گوشی‌های نوکیا دیده بودیم. در Here شاهد قابلیت‌های متعددی از جمله مسیر یابی با توجه به شرایط ترافیک و همچنین پشتیبانی از وسایل نقلیه عمومی هستیم. علاوه بر این‌ها، کاربر می‌تواند با دانلود نقشه در تلفن هوشمند، به صورت آفلاین از قابلیت‌های این اپ استفاده کند. دستیار صوتی یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی موجود در این اپلیکیشن بوده که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و در زمان مسیریابی حین رانندگی، می‌تواند به شدت کاربردی باشد.

اپلیکیشن HERE WeGo Maps برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS موجود بوده و از طریق پلی استور و یا آیتونز به صورت رایگان قابل دانلود است.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir