آخرین خبر از سقوط ایستگاه فضایی چین در ایران
آژانس‌های فضایی در سراسر جهان، با نگرانی تغییرات حرکت «تیان‌گونگ-۱» را زیر نظر دارند تا بتوانند از زمان و مکان دقیق سقوط این فضاپیما و خطرات احتمالی آن برای نواحی مسکونی زمین آگاه شوند.

از ایستگاه فضایی چین چه خبر؟

کارشناسان فضایی هنوز در تلاشند تا زمان و موقعیت دقیق ورود «تیان‌گونگ-۱»، نخستین ایستگاه فضایی چین را به جو زمین تعیین کنند. پیش‌بینی شده است که تیان‌گونگ، چند ساعت بیشتر در مدار خود دوام بیاورد.

پیش‌بینی فعلی، حوالی ساعت ۱۶:۱۵ روز اول آوریل به وقت جهانی است و از ۹ ساعت قبل تا ۹ ساعت بعد از آن را در بر می‌گیرد. بازه زمانی مشخص‌شده به وقت تابستانی ایران، از ساعت ۱۱:۴۵ ظهر روز ۱۲ فروردین تا ۵:۴۵ بامداد روز ۱۳ فروردین را در بر می‌گیرد.

روز گذشته، اتفاق مهمی در حرکت تیان‌گونگ-۱ رخ داد. پیش‌بینی شده بود که جریان پرسرعتی از ذرات پرانرژی خورشید، روز ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) به زمین برخورد کند و روی میدان مغناطیسی زمین تأثیر بگذارد و چگالی لایه‌های فوقانی جو زمین را افزایش دهد. کارشناسان فضایی حدس می‌زدند که این جریان، حرکت تیان‌گونگ-۱ را هم تحت تأثیر قرار دهد و از طریق اصطکاک بیشتر، آهنگ سقوط آن را سرعت دهد؛ اما این اتفاق نیفتاد.

با توجه به وضعیت پیش‌بینی‌های فعلی، هنوز نمی‌توان ناحیه سقوط «تیان‌گونگ-۱» و شکل‌گیری آذرگوی را تعیین کرد و کماکان، تمام نقاط واقع بین عرض‌های جغرافیایی ۴۳ درجه شمالی و ۴۳ درجه جنوبی، در معرض برخورد احتمالی با بقایای تیان‌گونگ قرار دارند.

امید می‌رود که تا ساعاتی دیگر، کارشناسان فضایی بتوانند موقعیت و زمان دقیق سقوط نخستین ایستگاه فضایی چین را تعیین کنند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir