پیام رسان تم تم شبیه تلگرام می باشد اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.
پیام رسان تم تم شبیه تلگرام می باشد اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

"تم تم" چه تفاوتی با "تلگرام" دارد؟

پیام رسان تم تم که شبیه تلگرام بوده و از پروتکل TLC cryptographic برای رمزنگاری پیام‌ها استفاده می‌کند از اول آوریل مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت و به این ترتیب تعداد مخاطبان این اپلیکیشن که پیش از این، یک میلیون کاربر اندرویدی و 300هزار کاربر ios بود، رشدی قابل ملاحظه داشت.

گفتنی است که تم تم در اصل متعلق به کمپانی روسی Odnoklassniki است و «آلبرت پوپ کوف» مؤسس این اپلیکیشن، سال 2008 آن را به گروه اینترنتی Mail.RU واقع در مسکو فروخت. البته زمزمه‌هایی هم وجود دارد که کوشنر داماد ترامپ یکی از سرمایه‌گذاران این پیام رسان روسی محسوب می‌شود.
 تم تم یک پیام رسان روسی مشابه تلگرام است که دامنه کوتاه به آدرس tt.me دارد و علاوه بر آن، با سیستم‌های اندرویدی و‌ای‌او‌اس سازگاری دارد و برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس نیز روی دسکتاپ و لپ تاپ می‌توان از آن استفاده کرد.

بسیاری، قابلیت ایجاد کانال و سوپرگروه‌ها را از دلایل اصلی گرایش کاربران به تلگرام می‌دانند؛ موضوعی که در تم تم نیز به آن توجه شده و در این پیام رسان نیز می‌توان کانال و گروه‌های پرتعداد داشت و نمایش تعداد بازدید در کانال واستیکرهای متحرک نیز از دیگر قابلیت‌های آن است.

همچنین امکان تعریف مدیر و ادمین برای کانال‌های ایجاد شده توسط مدیر اصلی کانال نیز از قابلیت‌های تم تم محسوب می‌شود. ازسوی دیگر این اپ قابلیت مکالمه تصویری و صوتی و ایجاد اتاق‌های چت را نیز دارد و همچنین می‌توان ویدئوها را ارسال کرد؛ ویدئوهایی که ذخیره می‌شوند و کاربر می‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

در این پیام رسان نیز کاربر می‌تواند با استفاده از یک‌ آی دی، بدون شماره تلفن و تنها با استفاده از حساب کاربری گوگل وارد اپ شود تا از حریم خصوصی وی حفاظت شود. امکان ارسال فایل‌ها و اطلاعات با سرعت بالا و پیش نمایش برخی وب سایت‌ها (پخش ویدئو یوتیوب درون برنامه) نیز از دیگر امکانات اپلیکیشن تم تم است و حتی گفته می‌شود که کاربر در این پلتفرم، کمتر شاهد تبلیغات آزاردهنده خواهد بود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir