ادعای جدید درباره موجودات فرازمینی در سیارت ابر زمینی
مطالعه جدیدی ادعای می کند که موجودات فرازمینی در سیارت ابر زمینی زندگی می کنند اما قادر به ترک کردن آنجا نیستند.

حضور موجودات فرازمینی در سیارات ابر زمینی

سالیان قبل سیاره‌های "ابر زمینی" به عنوان "سیاره" کشف و شناخته شدند و اعتقاد بر این بود که این سیارات فراخورشیدی میزبان موجودات "فرازمینی" هستند. ولی تنها مشکل موجود در این سیارات، وجود "جاذبه "در آنها است که مانع رسیدن آنها به زمین می‌شود.

سیاره‌های "ابرزمینی"، سیاره‌هایی "فراخورشیدی" هستند که بسیار عظیم الجثه بوده و بزرگ‌تر از زمین هستند. این سیارات برای اولین بار در سال  1992 کشف شدند و تقریبا جرمی 4 برابر زمین دارند.

مطالعه جدیدی که در ژورنال بین‌المللی اخترزیست شناسی منتشر شده مدعی است، "موجودات فرازمینی" احتمالی در سیارات "ابر زمینی" ممکن است به سختی بتوانند این سیارات را ترک کنند. زیرا به علت وجود نیروی جاذبه بسیار شدید در این سیارات، "موجودات فرازمینی" به سختی می توانند سیاره را ترک کنند.

میشل هیپک، محقق این مطالعه گفت: از آنجایی که سیارات "ابرزمینی" بسیار بزرگ‌تر و سنگین‌تر از زمین هستند، دارای نیروی گرانش قوی در سطح خود هستند که ممکن است توانایی "موجودات فرازمینی" در سفر به فضا را تحت تاثیر قرار دهد.

تخمین زده شده است که  شعاع سیارات "ابرزمینی" دو برابر شعاع زمین است و می‌توانند حجمی 10 برابر زمین داشته باشند. این امر موجب می‌شود که نیروی گرانش این سیارات دو برابر نیروی گرانش زمین باشد و سفر فضایی را بسیار دشوار باشد.

نکته جالب راجع به "نیروی گرانش" این سیارات این است که وجود گرانش بالا، سبب افزایش ضخامت اتمسفر می‌شود که موجب حفاظت موجودات بیگانه در برابر اشعه‌های کیهانی می‌شود.

این مقاله در مجله "the International Journal of Astrobiology " منتشر شد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir