انسان بعد از کره زمین، اینجا زندگی می کند؟! عکس
اروپا یکی از ماه های سیاره مشتری است که گفته می شود شاید قابلیت زندگی کردن را داشته باشد!

اروپا سیاره بعدی برای زندگی است!

گفته می‌شود «اروپا» کاندید اصلی انسان برای زندگی در فرازمین است.

Europa؛ یکی از 69 ماهِ سیاره مشتری است که در سال 1610 توسط گالیله کشف شد و امروز دانشمندان با نگاهی جدید به اطلاعات قدیمی به یک دلیل تازه برای مرور دوباره آن رسیده‌اند تا شاید کاندید پیشرو در جستجو برای زندگی فرازمینی بر اساس «پرتاب آب به فضا» باشد.

سفینه فضایی گالیله سال 1996 به قمر اروپا رسید و اطلاعاتی را دراین‌باره به زمین ارسال کرد. مشاهده وجود یک خلأ در میدان مغناطیسی اروپا در سال 1997 توسط سفینه از فاصله 200 کیلومتری حکایت از یک آبفشان روی پوسته یخ‌زده یک اقیانوس زیرزمینی داشت که امروز دانشمندان این اطلاعات را مورد ارزیابی مجدد قرار داده‌اند.

«الیزابت تورتل» از دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید: ما می‌دانیم اروپا بسیاری از فاکتورهای لازم برای زندگی کردن ما انسان‌ها را دارد. آنجا آب هست. آنجا انرژی هست. مواد کربنی وجود دارد اما قابلیت سکنی گزینی در اروپا بزرگ‌ترین سؤالی است که ما می‌خواهیم به آن برسیم و یکی از چیزهای واقعاً هیجان‌انگیز آبفشان‌هایی است که از سطح اقیانوس اروپا به هوا برمی‌خیزد و نمونه‌برداری از آن هدف بعدی است که توسط مدارگرد کلیپر باید انجام شود.

طبق این تحقیقات که سرپرستی آن بر عهده فیزیکدان معروف«Xianzhe Jia» از دانشگاه میشیگان بوده، اقیانوس ماه دو برابر اقیانوس‌های موجود در کره زمین است که آنچه تلسکوپ هابل در سال 2012 از آبفشان‌های اروپا به دست آورده، مؤید این موضوع است.

 قرار است ژوئن 2022 مدارگرد کلیپر / Europa Clipper متعلق به ناسا، مطالعات خود از سطح «اروپا» در سطح پایین را آغاز کند.

«اروپا» از کاندیداهای اصلی زندگی فرازمینی ما انسان‌ها است اما تنها گزینه نیست. اطلاعات فضاپیمای کاسینی درباره ماهِ زحل و کشف هیدروژن در آن نشان می‌دهد ممکن است این ماه نیز گزینه بعدی برای زندگی ما انسان‌ها در سال‌های آتی باشد.

ماهِ «اروپا» کمی از ماهِ «زمین» کوچک‌تر بوده و اقیانوس آن لایه یخی 15 تا 25 کیلومتری دارد که عمق آن 60 تا 150 کیلومتر تخمین زده می‌شود.


عکس منتشر شده از اروپا

عکس منتشر شده از اروپا



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir