رونمایی از سورپرایز ترسناک هواوی!
تکنولوژی GPU Turbo از سوی شرکت هواوی معرفی شد. GPU Turbo یک فناوری انقلابی محسوب می شود که کارایی گوشی های هوشمند را افزایش می دهد.

تکنولوژی GPU Turbo چیست؟

هفته های گذشته شایعات و گمانه زنی های زیادی در رابطه با فناوری «فوق العاده ترسناک» شرکت هواوی صورت گرفته بود. استفاده از عبارت «فوق العاده ترسناک» توسط مدیر آنر، آقای ژائو مینگ صورت گرفته بود. در همین راستا شرکت هواوی از تکنولوژی GPU Turbo رونمایی کرد. انتظار می رود ارزش تجاری این فناوری به 10 میلیارد دلار برسد.

از سه هفته پیش شایعات در رابطه با این فناوری در فضای مجازی منتشر شده بود. هواوی اعلام کرده است که تکنولوژی GPU Turbo منحصرا برای دستگاه های پرچمدار توسعه نیافته است. در اواخر ماه آگوست گوشی های هوشمند زیادی این فناوری را دریافت می کنند.

تا به امروز سیستم عامل اندروید در مقایسه با iOS در زمینه کارایی با مشکل روبه‌رو بوده است. یکی از دلایل این مشکل مربوط به منابع سخت‌ افزاری مورد نیاز سیستم عامل موبایل گوگل است.

در حالی که سیستم عامل iOS در دستگاه های مجهز به 3 گیگابایت حافظه عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان می دهد، دستگاه های اندرویدی برای عملکرد مشابه نیاز به 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم دارند.

تکنولوژی GPU Turbo می تواند کارایی محصولات اندرویدی را افزایش دهد. این فناوری علاوه بر دستگاه های پرچمدار در گوشی های پایین رده و میان رده نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

با توجه به رشد کیفیت بازی های موبایل و همچنین افزایش اپلیکیشن های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی شرکت های مختلف سعی در بهبود کارایی سخت افزارهای خود دارند. با افزایش کارایی پردازنده های گرافیکی، مصرف انرژی آن ها نیز افزایش پیدا می کند. هواوی با فناوری جدید خود سعی در رفع این مشکل دارد.

بر اساس گفته ژائو مینگ این فناوری توسط آزمایشگاه 2012 هواوی توسعه یافته است. در حال حاضر این فناوری به علت ترکیب سخت افزار و نرم افزار تنها توسط چیپست های هواوی پشتیبانی می شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir