موقع خرید گوشی دست دوم و کارکرده مراقب باشید
اگر قصد خرید گوشی دست دوم و کارکرده را دارید باید مراقب باشید چرا که این گوشی ها هیچ ضمانتی ندارند.

مراقب خرید گوشی دست دوم باشید

این روز‌ها قیمت متغیر و سرسام‌آور انواع محصولات در بازار‌های مختلف باعث شده است تا برخی افراد در خرید کالا و محصول مورد نیازشان تردید کنند یا کاملا از خرید یک محصول منصرف شوند. البته هستند کسانی هم که مجبورند به گرانی بازار تن دهند.

در این میان برخی هم وجود دارند که گرانی کاری با آن‌ها کرده است که نوبودن کالا و محصول برای‌شان مهم نیست و دست به دامان محصولات دست‌دوم می‌شوند که البته این روز‌ها بیش از گذشته به چشم می‌خورد، به‌ویژه آنکه کالای موردنظر موبایل یا سایر گجت‌های حوزه فناوری باشد.

نگاهی به بازار خرید و فروش بازار موبایل نشان می‌دهد در طول یکی دو ماه گذشته قیمت انواع مدل‌های گوشی افزایش قابل‌توجهی داشته است. به‌طوری که مثلا گوشی سامسونگ A۵ که مدل‌های میان‌رده سامسونگ است قبل از شروع سال جدید قیمت ثابت یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی داشت و به یک‌باره از اواخر فروردین ماه امسال افزایش قیمت ناگهانی را تجربه کرد و تا بالای ۳۰۰ هزار تومان گران‌تر به خریداران عرضه شد.

البته این قیمتی است که از سایت‌های معتبر استخراج شده و ممکن است در دنیای واقعی خرید و فروش افزایش قیمت‌ها بیش از این باشد. اما آنچه در بازار دست‌دوم خرید و فروش موبایل خودنمایی می‌کند این است که گوشی‌های میان‌رده با استقبال بیشتری روبه‌رو می‌شوند.


گوشی‌ای که فروش دست‌دوم آن به وفور در آگهی‌ها وجود دارد سامسونگ نوت‌۵ است که زمانی خود یکی از پرچمداران بود و حالا با قیمت یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیشنهاد می‌شود. البته انواع مدل‌های گوشی آیفون همچنان بازار داغی دارند و به دلیل قیمت مناسب‌تر آن‌ها نسبت به آکبند همیشه مشتری خود را دارند.

البته توصیه ما به شما این است که تا آنجا که می‌توانید از خرید گوشی‌های دست‌دوم اجتناب کنید مگر آنکه در این امور سررشته داشته باشید. بیشتر مواقع اصلا شما متوجه بسیاری از نقص‌های گوشی که خریده‌اید، نیستید و مدتی پس از استفاده ممکن است به آن‌ها پی ببرید که دیگر هیچ راه برگشتی وجود ندارد.

به این موضوع هم دقت کنید که زمان خرید این گوشی‌ها هیچ ضمانت‌نامه‌ای برای شما وجود نخواهد داشت، در این میان باید شانس با شما همراه باشد تا فروشنده صادقی به پست‌تان بخورد که پیش از فروش قطعات سخت‌افزاری موبایل را جابه‌جا نکرده باشد؛ بنابراین اگر دور ریختن پول‌تان برای‌تان سخت است مدتی با گوشی قدیمی خود سر کنید یا گوشی نو با قیمت مناسب پیدا کنید.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: روزنامه فرهیختگان