منتفی شدن امکان زندگی در مریخ!
تحقیقات جدید ناسا عملیاتی بودن زندگی در مریخ را زیر سوال برده است

رویای تبدیل مریخ به سکونتگاه آینده انسان رنگ باخت

برخی پژوهشگران قبلا بر این عقیده بودند که می توان با دستکاری محیط زیست مریخ، جوی پایدار را در آن به وجود آورد که زمینه را برای شکل گیری دریاهای جدید ایجاد کند تا بتوان بدون نیاز به استفاده از پوشش ها و سازه های حفاظتی به راحتی در مریخ زندگی کرد.

اما پژوهش جدید ناسا نشان می دهد که مواد موجود در مریخ حتی برای ایجاد یک جو پایدار حداقلی در این سیاره کافی نیست و لذا نمی توان انتظار داشت مریخ روزی به یک مستعمره جذاب برای ساکنان کره زمین مبدل شود.

جو مریخ به طور عمده از دی اکسیدکربن تشکیل شده و تراکم آن کمتر از یک صدم جو کره زمین است. از همین رو حتی در صورت وجود آب در کره مریخ، این آب به سرعت تبخیر شده و از بین می رود. نتیجه این وضعیت آن است که سطح کره مریخ هزار برابر بیشتر از خشک ترین صحراهای موجود در کره زمین خشک است.

از جمله دیگر چالش هایی که سکونت عادی در مریخ را ناممکن می کند، می تواند به سرمای شدید و کشنده هوا در شب و همین طور تابش دائمی و شدید تشعشعات ماوراء بنفش و کیهانی اشاره کرد.

از همین رو اگر قرار باشد انسان ها برای طولانی مدت در مریخ زندگی کنند چاره ای جز استفاده از لباس های فضانوردی و تاسیسات و تجهیزات پیشرفته و محافظ ندارند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: mehrnews.com