فروش و استقبال از بازی خدای جنگ god of war
بازی خدای جنگ این روزها مشغول رکوردشکنی های مختلف می باشد

فروش خیره کننده بازی خدای جنگ

چندی پیش، شرکت بزرگ NPD به رسم همیشه اسامی بازی های پرفروش ماه ژوئن سال جاری میلادی را به همراه پرفروش ترین کنسول ها در ایالات متحده آمریکا منتشر کرد که در این فهرست شاهد صدرنشینی عنوان ویدیویی Mario Tennis Aces و قرارگیری بازی خدای جنگ در جایگاه دوم جدول بودیم.

سپس، گزارش تازه شرکت «سوپر دیتا» (SuperData) به درآمد 131 میلیون دلاری بازی خدای جنگ اشاره کرد که به نظر می رسد این درآمد فقط و فقط از فروش دیجیتالی بازی به دست آمده که رقم قابل توجهی است.

با وجود این دستاوردها، ظاهرا عنوان ویدیویی محبوب و پرطرفدار God of War حالا حالاها به رکوردشکنی های خود خاتمه نمی دهد چرا که شرکت NPD به تازگی ادعا کرد که این بازی نه تنها رکورد سریع ترین فروش در بین بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 به خود اختصاص داده است، بلکه هم اکنون توانسته به سریع ترین بازی به فروش رفته در کل تاریخ پلی استیشن تبدیل شود و موفقیت دیگری را برای استودیوی سانتا مونیکا رقم زند.


از آنجا که موسسه تحلیلگر NPD از سال میلادی 1995 تا به امروز وظیفه بررسی و رصد فروش بازی های ویدیویی در ایالات متحده آمریکا را بر عهده گرفته، بدیهی است که نتایج و گفته های این موسسه قابل اعتماد و دقیق خواهد بود. بدین خاطر، روز گذشته وب سایت معتبر و مشهور IGN مصاحبه ای را با آقای مت پیس کاتلا (Mat Piscatella)، یکی از اعضای موسسه NPD، ترتیب داد که وی در این مصاحبه به شکسته شدن رکورد سریع ترین بازی به فروش رفته در کل تاریخ پلی استیشن اشاره کرد.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی NPD، تا پیش از انتشار بازی God of War، رکورد سریع ترین فروش در کل تاریخ پلی استیشن در اختیار نسخه پلی استیشن 3 عنوان ویدیویی پرطرفدار The Last of Us بود که در سال میلادی 2013 موفق به کسب این لقب شد. حال آقای مت پیس کاتلا اظهار داشت که در حال حاضر این رکورد با انتشار و فروش خیره کننده بازی خدای جنگ شکسته شده و جدیدترین اثر ویدیویی استودیوی سانتا مونیکا به عنوان سریع ترین بازی فروخته شده در کل تاریخ پلی استیشن شناخته می شود.


اینکه بازی خدای جنگ از حیث عملکرد و فروش فراتر از انتظار بازیکنان، طرفداران، سازندگان و حتی شرکت سرگرمی های تعاملی سونی ظاهر شده، بر هیچکس پنهان نیست. در همین رابطه، چند روز پیش بود که شرکت سونی در جریان کنفرانس ارائه گزارش مالی سه ماهه اخیر خود اشاره کرد که فروش و درآمدزایی بازی God of War بیشتر از انتظارات بوده و باعث شده تا این شرکت در پیش بینی درآمد خود بازنگری و تجدید نظر کند.

به علاوه، همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بازی خدای جنگ در ماه نخست انتشار خود بیش از 131 میلیون دلار برای شرکت ژاپنی سونی درآمد داشته است و این اثر در ماه آوریل سال جاری میلادی به عنوان پرفروش ترین و محبوب ترین بازی در ایالات متحده آمریکا تبدیل شد. جدا از این موارد، God of War عملکرد فوق العاده و بی نظیری را در ماه ژوئن امسال داشته و در دسته بندی پرفروش ترین بازی های کنسول پلی استیشن 4 نیز در جایگاه اول جدول به چشم می خورد.

گفتنی است؛ بازی پرطرفدار و بی نظیر God of War در روز جمعه 31 فروردین (20 آوریل سال میلادی 2018) توسط شرکت سرگرمی های تعاملی سونی به صورت انحصاری بر روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر شد. در حال حاضر، نسخه استاندارد و دیجیتال دیلاکس بازی به ترتیب با قیمت های 59.99 دلار و 69.99 دلار در فروشگاه پلی استیشن استور به صورت دیجیتالی به فروش می رسد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir