افراد با زبان غیرمادری کمتر دروغ میگن!
پژوهشگران آمریکایی، در بررسی جدیدی ادعا کردند افرادی که به زبانی غیر از زبان مادری صحبت می‌کنند، کمتر دروغ می‌گویند

افراد به زبان خارجی کمتر دروغ می‌گویند

پژوهشگران ادعا می‌کنند انسانها هنگام صحبت کردن به یک زبان متفاوت، کمتر دروغ می‌گویند.

در این پژوهش جدید، گویش‌وران بومی زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، عبری و کره‌ای که در چهار کشور متفاوت زندگی می‌کردند، به یک مسابقه دعوت شدند. در این رقابت، شرکت‌کنندگانی که به زبانی غیر از زبان مادری خود صحبت می‌کردند، نسبت به کسانی که به زبان مادری خود سخن می‌گفتند، کمتر تقلب کردند.

"یولا بربی‌میر"(Yoella Bereby-Meyer)، استاد روانشناسی گفت: هنگامی که افراد، فرصتی برای تقلب داشته باشند، گرایش غریزی، آنها را به استفاده از این فرصت ترغیب می‌کند اما هنگامی که فرصتی برای تفکر داشته باشند، از این کار خودداری می‌کنند. تمایل به دروغ گفتن، نوعی وسوسه طبیعی است که در بیشتر موقعیت‌های روزمره پیش می‌آید.

پژوهشگران باور دارند که استفاده از یک زبان متفاوت موجب می‌شود سیستم‌های واکنشی خودکار که امکان تقلب را افزایش می‌دهند، غیرفعال شوند.

بربی‌میر افزود: تمایل به دروغ گفتن به یک زبان متفاوت، کمتر است؛ در نتیجه امکان خودداری از رفتار محرک افزایش می‌یابد.

"بوآز کیسار"(Boaz Keysar)، استاد روانشناسی "دانشگاه شیکاگو"(UChicago) و از نویسندگان این پژوهش گفت: بررسی‌های پیشین ادعا کرده‌اند قدرت درک افرادی که با لهجه به یک زبان بیگانه صحبت می‌کنند، کمتر است اما این بررسی، نتایجی متفاوت با نتایج گذشته ارائه می‌دهد.

کیسار باور دارد این پژوهش، پیامدهای مهمی برای تجارت جهانی خواهد داشت زیرا شرکت‌ها، با کارپردازان متفاوتی در تعامل هستند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir