مردم روسیه بانام گذاری این روز به "سه 9" آن را روز مبارکی می‌دانند و بر اساس آمارها تنها امروز تنها در شهر مسکو بیش از هزار زوج جوان جشن ازدواج خود را جشن می‌گیرند...

 به نقل از newsmsk، امروز روز 9/9/2009 است و اغلب زوج های جوان در کشور های اروپایی این روز را برای ازدواج انتخاب کرده اند.
بررسی ها نشان می‌دهد تعداد ازدواج هایی که امروز در کشورهای مختلف جهان به ثبت می‌رسد بالاترین میزان را در طول سال 2009 به خود اختصاص می‌دهد.
کشور روسیه نیز از این قاعده مستثنا نیست . مردم روسیه بانام گذاری این روز به "سه 9" آن را روز مبارکی می‌دانند و بر اساس آمارها تنها امروز تنها در شهر مسکو بیش از هزار زوج جوان جشن ازدواج خود را جشن می‌گیرند.
با این مقدمه نگاهی به مقدمات وهزینه های ازدواج درروسیه می اندازیم:
کشور روسیه یکی از گران ترین کشور های جهان است که این موضوع در مراسم های مختلف از جمله جشن ازدواج نیز کاملا مشهود است .
یکی از خرید های عروسی لباس عروس است که می‌توانید آن را در شهر مسکو با قیمت حداقل 10 هزار روبل (حدود 400 هزار )تومان خریداری کنید. البته با توجه به مدل انتخابی لباسهای شیک و جذابی در قیمت 20 تا 30 هزار روبل (800 هزار تا 1 میلیون 200 هزار تومان) نیز وجود دارند.
برخی نیز ترجیح می‌دهند با جست و جو در سایت های مخصوص و فروشگاه های عرضه لباس عروس، لباسی دسته دوم با قیمت حدودی 5هزار روبل(200 هزار تومان) خریداری کنند.
البته تزیینات جانبی لباس عروس نیز حدود 5/7 روبل هزینه دارد که البته با توجه به کار انجام شده و تبحر خیاط این قیمت تفاوت پیدا می‌کند.
کت و شلوار داماد را در مسکو می‌توان با قیمت حدود 7الی 12 هزار روبل (حدود 280 تا 480 هزار تومان) خریداری کرد البته قیمت کراوات بین 9 تا20 هزاردلار (360 تا800 هزار تومان) است .
اما اگر عروس تمایلی نداشته باشد که داماد در روز عروسی لباس رسمی بپوشد آنگاه با پرداخت 500 روبل مجبور به خرید پاپیون می‌شوند.
دسته گل عروس خانم های روس از هزار تا 5 هزارروبل قیمت دارد و گلی که برای قرار دادن در جیب کت داماد استفاده می شود نیز حدود 400 روبل (16 هزار تومان) است.
آرایش موی سر عروس نیز بستگی به بلندی موی وی دارد و بین 1تا 3 هزار روبل هزینه دارد و هزینه خدمات و سرویس آرایشگر نیز تقریبا حدود هزار روبل است.
هزینه اصلاح موی داماد نیز بین 750 تا 2هزار و پانصد روبل برآور دشده است.
اماحلقه نامزدی که مهم ترین بخش خرید عروس و دامادهای روس به شمار می‌رود.؛ حداقل قیمت حلقه در شهر مسکو که به حلقه ای نه چندان نامناسب اختصاص دارد حدود2 هزار روبل (حدود 80 هزار تومان ) است و حلقه های طلاو برلیان نیز از 21 تا 50 هزار روبل قیمت گذاری شده اند.
هزینه ثبت رسمی ازدواج نیز 5/1هزار روبل برآورد شده است.
قیمت اجرای ارکستر زنده در مراسم عروسی حدود 2 هزار روبل است.
اما در قسمت عکاسی نیز با توجه به تعداد عکس های در خواستی هزینه بین 1 تا 5 هزار روبل متغیر است. البته اگر عکس ها با کیفیت تر و شامل عکس های یادگاری در برخی نقاط شهر باشد این هزینه به 50 هزار دلار (2 میلیون تومان) نیز می‌رسد.
غذای عروسی البته بدون نوشیدنی های الکلی به ازای هر نفر حدود 5/1 تا 2 هزار روبل ( 60 تا 80 هزار تومان) هزینه در بر دارد.
کیک عروسی نیز هر کیلوگرم 500 تا هزار روبل هزینه در بر دارد.
بیشتر جوانان اهل مسکو بیشتر ترجیح می‌دهند که از خودروی "لیموزین" به عنوان ماشین عروس استفاده کنند که اجاره آن در روز‌های کاری هفته به ازای هر ساعت 1هزار و دویست روبل است و در روزهای تعطیل به هزار و پانصد روبل می‌رسد.
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
www.seemorgh.com/Entertainment
منبع: bornanews.ir
 
مطالب جالب دیگر:
صحبت‌های مهناز افشار درمورد نوع آرایش‌اش!
سن دقیق و محل تولد 85 هنرمند کشور
كشف بکرترین منطقه جهان؛ منطقه‌ای که پای هیچ بشری به آن نرسیده است!
تولد نوزادی با 3 دست!! (+عکس)
عجیب ترین مدل‌های خواستگاری که باورکردنی نیستند!!
9 تصویر جالب از جدیدترین حیوانات و جانوران کشف شده!