شنیدن صدا با استفاده از دندان ها!
یک شرکت آمریکایی در نظر دارد نوعی ابزار ارتباطی ارائه دهد که شنیدن صدا را از راه دندان و استخوان جمجمه ممکن می‌کند

شنیدن صدا به کمک دندان و استخوان جمجمه

در آینده، برقراری ارتباط در میادین جنگ، بسیار ساده‌تر خواهد بود. پنتاگون، قراردادی 10 میلیون دلاری با شرکتی واقع در کالیفرنیا منعقد کرده تا یک ابزار ارتباطی ایمن و در عین حال، غیرقابل دیدن ارائه دهد.

این ابزار ارتباطی موسوم به "مولار میک"(Molar Mic)، یک ابزار هوشمند است که به پشت دندان متصل می‌شود. مولار میک، هم میکروفن و هم اسپیکر دارد و به کاربر امکان می‌دهد بدون استفاده از میکروفن خارجی و هدست، از عهده برقراری ارتباط برآید. صدا، به وسیله ماده استخوانی داخل فک و جمجمه به عصب‌های شنوایی منتقل می‌شود؛ سپس به یک فرستنده رادیویی که روی گردن قرار می‌گیرد، می‌رسد و به واحد رادیویی دیگری ارسال می‌شود و از آنجا، قابل انتقال به هر نقطه دیگری خواهد بود.

"پیتر هادرویک"(Peter Hadrovic)، مدیرعامل شرکت "سونیتوس تکنولوژیز"(Sonitus Technologies) گفت: استفاده از این فناوری، مشابه فرآیند دریافت اطلاعات شنیداری از راه گوش است؛ با این تفاوت که از راه دیگری - دندان و استخوان جمجمه- صورت می‌گیرد. در نتیجه، کاربر می‌تواند صداها را به جای گوش، از راه سر خود بشنود.

توانایی درک مکالمات منتقل شده از راه استخوان، با تمرین بهتر می‌شود. هادرویک افزود: مغز کاربر، با گذشت سه هفته با این روش سازگار می‌شود و توانایی پردازش صدا را افزایش می‌دهد.

مولار میک، از راه القای مغناطیسی به فرستنده متصل می‌شود و کارکردی شبیه به بلوتوث دارد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir