3 ویژگی جدید و منحصربه فرد هواوی Mate 20
در این مطلب با 3 ویژگی منحصر به فرد گوشی Huawei Mate 20 آشنا می شوید

ویژگی های خاص Huawei Mate 20

فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی هم اکنون از اخبار مختلف درباره Huawei Mate 20 پر شده‌ است و هر بار با انتشار خبری تازه درباره این سری جدید توجه کاربران به آن جلب می‌شود. اخباری که تاکنون درباره هواوی میت 20 منتشر شده، همگی در ارتباط با 3 ویژگی این گوشی است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

توانایی‌های بیشتر در حوزه ارتباطات

بر کمتر کسی پوشیده است که این گوشی از لحاظ سخت افزاری با جدید‌ترین سخت افزار‌های روزآمد و با پردازشگر Kirin 980 تجهیز شده‌ است. با وجود Kirin 980 در گوشی هواوی mate 20، این گوشی اولین گوشی جهان است که در حوزه ارتباطات از LTE Cat.21 با سریع‌ترین سرعت دانلود به میزان 1.4 Gbps پشتیبانی کرده و به راحتی می‌تواند با باند فرکانس های مختلف از اپراتورهای مختلف در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.

به علاوه، عملکرد در بستر شبکه 5G نکته مثبت و پررنگ دیگری در توانمندی‌های ارتباطی این گوشی به حساب می آید.


استفاده از 2 سیم کارت با پشتیبانی از VoLTE به صورت هم‌زمان

اخیرا اطلاعاتی از میت 20 به بیرون درز کرده‌ است که در آن به قابلیت‌های پشتیبانی از دو سیم کارت در این گوشی اشاره شده ولی برخی کاربران گمان کرده‌اند که این قابلیت مشابه DSDS یا Dual SIM, Dual Standby اپل است که اخیراً معرفی شده‌ است؛ در حالی که این تصور اشتباهی است! باید بدانیم که گوشی‌های دو سیم کارته مدت‌هاست در بازار حضور دارند و قابلیت Dual SIM, Dual Standby اپل قابلیت جدید و پیشرویی محسوب نشده و مدت‌هاست که توسط رقبا به بازار عرضه شده است.

یکی از نکاتی که بین گوشی‌های جدید دو سیم کارته اپل با Huawei Mate 20 تفاوت ایجاد می‌کند، این است که در گوشی هواوی هر دو سیم کارت به صورت همزمان از VoLTE می‌توانند پشتیبانی کنند، ولی در آیفون‌های جدید این‌گونه نیست؛ به عبارت دیگر در هواوی mate 20 هر دو سیم کارت به صورت همزمان می‌توانند روی حالت 4G کار کنند، در حالی که  iPhone XR/XS MAX تنها از 4G برای سیم کارت اصلی و از G2 برای سیم کارت دیگر برای تماس صوتی و ارسال پیامک استفاده می‌کند.

به علاوه بر اساس گزارش‌های رسانه‌های بین‌المللی، هواوی میت 20 این قابلیت را دارد که خدمات dual-card dual VoLTE dual-pass را در چین ارائه دهد به این صورت که سیم کارت اول می‌تواند تماس بگیرد و سیم کارت دوم نیز قادر است تماس دریافت کند یا به عبارت دیگر پاسخگوی تماس دریافتی باشد تا از این طریق دیگر هیچ تماسی را از دست ندهیم! شاید تنها کاربران اداری حرفه‌ای و مدیران و تاجران به اهمیت این موضوع واقف باشند، چرا که این دغدغه‌ رایجی بین افرادی با مشاغل پر مشغله محسوب می شود. به علاوه وقتی یکی از سیم کارت‌ها درگیر تماس تلفنی است، سیم کارت دیگر می‌تواند از اینترنت پرسرعت بهره ببرد (هر دو سیم کارت با VoLTE). این فناوری فعلاً تنها در اختیار شرکت هواوی است و به نظر می‌رسد که امکان دست یابی دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های همراه به این قابلیت به این زودی‌ها شاید میسر نباشد.


تکنولوژی پیشرفته گرانش گرما

بر مبنای شنیده‌ها، گوشی Huawei Mate 20 به سریع‌ترین قابلیت شارژ بی سیم نیز مجهز شده است! همچنین یک عکس micro-V نشان می‌دهد که هواوی احتمالا قرار است graphene cooling technology یا همان تکنولوژی خنک کننده از جنس گرافن را در گوشی‌های سری هواوی میت 20 به کار گیرد.

تنها مشکلی که هنوز در صنعت پیشرفته امروز حل نشده، داغ شدن بیش از حد شارژرهای بی سیم است. اما در اخبار جدیدی که منتشر شده، قابلیت دفع گرما از طریق ماده گرافن ظرفیتی 4 برابر فراتر از آلیاژ معمولی آلومینیوم دارد؛ در این صورت اگر میت 20 واقعا به تکنولوژی خنک کننده گرافن مجهز باشد، می‌تواند با سیستم شارژ بی‌سیمی قدرتمند همچنین مجهز به امکان ثابت نگه داشتن دمای بدنه گوشی در حد متعارف حتی در هنگام بازی با گوشی به بازار عرضه شود.

علاوه بر تکنولوژی‌های اشاره شده، توانایی‌های Mate 20 در عکاسی و همچنین عملکرد هوش مصنوعی نیز نباید نادیده گرفته شوند. برای اطلاع از سایر توانمندی های میت 20 باید تا 16 اکتبر یا 24 مهر ماه منتظر باشیم!



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: click.ir