1 ساعت پیاده روی فضایی مانند چند ساعت کار برروی زمین است؟!
متخصصان می‌گویند یک ساعت کار در فضای آزاد کیهانی به اندازه ۵ ساعت کار زمینی نیرو مصرف می کند. اما فضانوردان همزمان با کار سختی که انجام می دهند، همیشه یک سرگرمی دوست داشتنی دارند و از آن لذت زیادی می برند و آن عکاسی است

یک ساعت پیاده‌روی فضایی معادل ۵ ساعت کار زمینی نیرو مصرف می‌کند

راهپیمایی فضایی یکی از فعالیت‌های معمول فضانوردان است و آنها برای انجام کارهای مختلف در بیرون از ایستگاه فضایی بین المللی از جمله بررسی سامانه‌های بیرونی این ایستگاه، تعمیر قطعات آسیب دیده و یا از کار افتاده، راه اندازی برخی دستگاه‌ها که در بدنه خارجی ایستگاه قرار دارند و یا برداشتن نمونه های آزمایشی و ...  هر چندگاه یک بار مجبور می‌شوند، دست به این کار بزنند.

راهپیمایی در فضا مستلزم برنامه ریزی‌های دقیق و تمرین در زمین است. در زمان راهپیمایی های فضایی، کارشناسان مرکز هدایت پرواز لحظه به لحظه باید حرکات و فعالیت‌های فضانوردان را زیر نظر و کنترل داشته باشند.

برای انجام این کار نیروی بدنی زیادی لازم است و متخصصان می‌گویند یک ساعت کار در فضای آزاد کیهانی به اندازه ۵ ساعت کار زمینی نیرو مصرف می کند. اما فضانوردان همزمان با کار سختی که انجام می دهند، همیشه یک سرگرمی دوست داشتنی دارند و از آن لذت زیادی می برند: عکاسی!

گرفتن عکس از یکدیگر، سیاره مادی شان زمین، بخش های مختلف ایستگاه فضایی بین المللی و از جمله سامانه‌هایی که آنها را تعمیر یا تعویض می کنند جزء جدانشدنی راهپیمایی های فضایی است.

از آنجا که در بیشتر مواقع عملیات راهپیمایی فضایی در بخش روز کره زمین باید صورت گیرد و نور خورشید می تواند به چشم فضانوردان صدمه بزند, کلاه ایمنی لباس مخصوص راهپیمایی فضایی, نقابی دارد که با روکش طلا اندود شده و مثل عینک آفتابی عمل می کند و اجازه نمی دهد شدت آفتاب و نور خورشید باعث آزار چشم فضانوردان شود اما همین لایه و حالت آیینه مانندی که به نقاب کلاه ایمنی می‌هد باعث می شود تصاویر جالبی از منظره روبروی فضانورد در آنها نقش ببندد که در بسیاری موارد زیبایی خاصی دارند.

آنچه می بینید آلبومی است از عکس های زیبا و شگفت انگیزی که فضانوردان در جریان راهپیمایی های خود در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی برداشته‌اند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir