از دست دادن اضافه وزن به کمک هوش مصنوعی
با داشتن این برنامه واکنش شما به چیزهایی که به عنوان غذا به بدنتان می‌رسانید، تغییر می‌کند: از این به بعد اینکه غذای جلوی رویتان چند کالری دارد یا ناسالم است را می‌دانید

سلامتی هوشمندانه


از آنجایی که شما نمی‌توانید به غذاهای ناسالم «نه» بگویید، دچار اضافه وزن می‌شوید. شما در این راه تنها نیستید. همه ما در برابر شیرینی‌های خوشمزه سرتعظیم فرود می‌آوریم و دست‌وپاهایمان می‌لزرد. اما حالا وقت آن است که این چند کیلو اضافه را کاهش بدهید و دوباره به حالت اول برگردید. ورزش‌های منظم، رژیم متعادل و نرم‌افزاری که کارهای شگفت‌انگیزی انجام می‌دهد. خب، این برنامه چیست؟

HiVision یکی از ویژگی‌های گوشی هوشمند HUAWEI Mate 20 Pro است که از هوش مصنوعی تغذیه می‌شود. این ویژگی دارای توانایی تشخیص غذا و اندازه‌گیری حجم آن است تا به شما تخمینی از کالری موجود در آن غذا را بدهد. با نگه‌داشتن دوربینتان روی یک پیتزا، برنامه این واقعیت را درمی‌یابد که چیزی که روبرویش قرار دارد یک پیتزا است. حالا برنامه اجزای تشکیل‌دهنده را شناسایی و اسکن می‌کند تا مقدار کالریشان را به‌دست بیاورد. داشتن یک شمارنده کالری در گوشی هوشمند شما، مانع از افزایش میزان مصرف روزانه کالری‌تان خواهد شد.

همچنین می‌توانید مواد مغذی‌ را که میوه‌ها و سبزیجات دارند، بشناسید. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید بعد از ورزشتان کدام خوراکی به اندازه نیاز به شما پروتئین می‌دهند، کافی است از دوربین‌تان برای مقایسه بروکلی و اسفناج استفاده و گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنید.

با داشتن این برنامه واکنش شما به چیزهایی که به عنوان غذا به بدنتان می‌رسانید، تغییر می‌کند: از این به بعد اینکه غذای جلوی رویتان چند کالری دارد یا ناسالم است را می‌دانید.


02.jpg

بدنتان زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد


اما این همه چیزی نیست که هوآوی برای سلامت شما در نظر گرفته. شما می‌توانید با اپ Health هوآوی، بیشتر فعالیت‌های فیزیکی خود را زیر نظر بگیرید. از اینکه در روز چند قدم برداشته‌اید، چه میزان از این قدم‌ها را دویده‌اید، چه میزانش را فقط قدم آرام زده‌اید و چقدرش را کوه‌نوردی یا سربالایی رفته‌اید را می‌توانید در این اپ چک کنید. این آمارها هم به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه جمع‌آوری می‌شوند و هر موقع که نیاز باشد به آن دسترسی دارید. علاوه‌بر تعداد قدم، این اپ میزان کالری‌ای که با این فعالیت‌ها می‌سوزانید را هم اندازه می‌گیرد و به شما نشان می‌دهد.

بخش از کارایی این اپ با یک گجت پوشیدنی مثل ساعت و دست‌بند هوشمند یا ترازوی هوشمند فعال می‌شود. با این گجت‌ها شما می‌توانید داده‌های خواب، وزن و ضربان قلب را داشته باشید. اینکه در طول روز چه میزان می‌خوابید و اینکه این خواب چه کیفیتی دارد را می‌توانید از این طریق به دست بیاورید. در طول فعالیت‌های ورزشی یا در طول روز هم می‌توانید شدت ضربان قلبتان را بسنجید و داده‌های آن را جمع‌آوری کنید. البته این اپ با هر گجت پوشیدنی‌ای کار نمی‌کند. برای همین بهتر است قبل از هر خریدی، به لیستی که در اپ وجود دارد رجوع کنید تا گجت مورد انتظار اپ را بهتر بشناسید. Huawei Watch GT، Huawei Watch 2، Huawei Band 3 Pro و Huawei TalkBand B5 نمونه‌هایی از این گجت‌ها هستند.


04.jpg
05.jpg


بخش جذاب دیگر این اپ Exercise نام دارد که اگر Location گوشیتان فعال باشد، مسیری که در طول ورزشتان پیموده‌اید را با مدت زمان آن نشان می‌دهد.



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:Huawei