نگرانی بخاطر کم خوابی؛ خواب کم چه بلایی سر ما می آورد
خواب کم می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش دهد، چراکه به افزایش سطح پروتئینی منجر می‌شود که در بیماران آلزایمری ایجاد می‌شود

هشدار متخصصان مغز درباره اپیدمی کم خوابی

کم‌خوابی حتی می‌تواند منجر به انزوای اجتماعی و تنهایی نیز منجر شود.

دکتر «دانیل بویس» از محققان خواب و استاد دانشگاه پیتسبرگ گفت: این نظر بسیار محبوب شده است که به شوخی می‌گویند وقتی بمیرم خواهم خوابید و آرام خواهم گرفت. اما واقعیت این است که اگر کمتر بخوابید زودتر به آن نقطه می‌رسید.

به همین خاطر برخی مدارس تصمیم گرفته‌اند تا ساعت حضور دانش آموزان در مدرسه را مطابق با خواب آن‌ها تغییر دهند تا بچه‌ها بتوانند بیشتر استراحت کنند.

قرار است در ماه مارس نمایشگاه خواب برگزار شودو طیف وسیع پیشنهادات مانند انواع تشک، ردیاب خواب و سلامت و ... عرضه شود.

امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که بی‌خوابی و کم‌خوابی معضل بزرگی شده و بدتر از«چاقی» در جامعه تبدیل به یک اپیدمی شده است که باید با آن مبارزه کرد.

«اورفو بوکستون» محقق خواب در دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید فناوری و گیم به‌عنوان رقیبی برای خواب تعبیه‌شده و به‌عنوان رفتارهایی اعتیادآور به‌سختی می‌توان با آن مبارزه کرد.

تأکید دانشمندان امروزه روی «سلامت خواب» متمرکزشده است که برای افراد بزرگ‌سال 7 ساعت در شبانه‌روز تعریف‌شده اما کم‌کم رو به کاهش گذاشته است.

به‌هرحال بسیاری از پژوهشگران می‌گویند هنوز «کم‌خوابی» جدی گرفته نشده است و هرچند پزشکان به‌طور مرتب فشارخون و وزن افراد را سنجش می‌کنند، اما از آن‌ها نمی‌پرسند چگونه می‌خوابند!



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir