راهی ساده برای اینکه فیسبوک از اطلاعات ما سوءاستفاده نکند!
اگر شما نیز همچون میلیون‌ها کاربر فیس بوک در جهان نگران نفوذ و دسترسی فیس بوک به اطلاعات شخصی خود نظیر موقعیت جغرافیایی‌تان باشید در ادامه با ما همراه شوید

چطور دست فیس‌بوک را از اطلاعات خود کوتاه کنیم؟

فیس‌بوک که در سال‌های اخیر به عنوان بزرگترین پلتفرم شبکه اجتماعی در جهان شناخته می‌شد، در طول یک سال گذشته به شدت تحت تأثیر فشارهای سیاسی و همچنین نگرانی‌های امنیتی قرار گرفته است. همچنین رسوایی بزرگی دامان این شبکه بزرگ اجتماعی را در اوایل سال گذشته میلادی گرفته که موجب از دست رفتن محبوبیت و همچنین نارضایتی و ترک میلیون کاربر ناراضی و معترض از فیس‌بوک شد.

ماجرای این رسوایی اطلاعات از این قرار بود که اخباری منتشر شد که نشان می‌داد فیس‌بوک با یک مؤسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالیتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند. این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند. طبق گزارش‌های منتشره، اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیس‌بوک در اختیار مؤسسه کمبریجآنالتیکا قرار گرفته بود.

حالا کارشناسان به کاربران توصیه کرده‌اند که به منظور در امان ماندن از دسترسی و نفوذ فیس‌بوک به اطلاعات و حریم شخصی خود، قادر خواهند بود با تغییر دادن تنظیمات اپلیکیشن فیس‌بوک در گوشی خود، دستگاه خود را از گزندهای سایبری احتمالی مصون بدارند و امنیت آن را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

بر اساس گزارش وب سایت هکرنیوز، برای این کار، کافیست کاربران به قسمت تنظیمات (Settings) اپلیکیشن فیس‌بوک مراجعه کرده و بر روی گزینه Settings & Privacy ضربه زده و Privacy Shortcuts را انتخاب کنند. در این بخش، باید با انتخاب Manage your location settings وارد تنظیمات مربوط به موقعیت جغرافیایی گوشی خود شوند و گزینه Background Location را بر روی گزینه OFF گذاشته و آن را غیرفعال کنند.

با انجام دادن این اقدامات کاربران فیس‌بوک قادر خواهند بود به هنگام استفاده از این برنامه و شبکه اجتماعی، خیالشان از عدم دسترسی هرگونه شخص ثالثی به حریم شخصی آنها نظیر موقعیت جغرافیایی آسوده و راحت باشد چراکه در این صورت فیس‌بوک هیچ دسترسی به تاریخچه لوکیشن و موقعیت‌های جغرافیایی قبلی و بعدی آنها نخواهد داشت.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir