مقایسه Apple MacBook Pro  و Huawei MateBook X Pro
لپ تاپ Huawei MateBook X Pro جدید، بازیگری جدی برای برندهای نامدار بازار لپ تاپ های فوق باریک

نخستین نسخه از Huawei Huawei MateBook X Pro در سال ۲۰۱۸ به قدری لپ‌تاپ خوبی بود که حتی توجه سرسپردگان اپل را هم جلب کرد. با رونمایی از نسخه ۲۰۱۹ این لپ‌تاپ در نمایشگاه MWC امسال گامی دیگر در جهت توسعه لپ تاپ های حرفه ایی برداشته شد؛ Huawei Huawei MateBook X Pro علاوه بر طول عمر باتری بالا، مجموعه‌ای مناسب از درگاه‌های مختلف و نمایشگر عالی، قدرت پردازش گرافیکی فوق‌العاده‌ای هم دارد. به علاوه هواوی راه جدیدی برای ارتباط سریع بین گوشی و لپ تاپ با کمک NFC در این مدل جدید پیش بینی کرده است.

اگر به مشخصات فنی Apple MacBook Pro  توجه کنید که پردازنده‌ای قدیمی‌تر دارد، به‌سختی می‌توان کیبوردش را دوست داشت و قدرت گرافیکی برجسته‌ای هم ندارد، آن وقت خواهید دانست که اپل نبرد سختی در پیش دارد.

مقایسه مشخصات فنی


در جدل پایین می‌توانید مشخصات فنی Huawei MateBook X Pro نسخه ۲۰۱۹ و نسخه ۱۳ اینچی Apple MacBook Pro  را مقایسه کنید:
  
1.JPG2.JPG


Huawei.jpg

طراحی


عرض Huawei MateBook X Pro چیزی کمتر از ۰.۲ اینچ از عرض نسخه ۱۳ اینچی Apple MacBook Pro  بیشتر است. در واقع هوآوی موفق شده است نمایشگری بسیار بزرگ‌تر در بدنه لپ‌تاپ خود جا بدهد که از تا حد زیادی به دلیل حاشیه‌ی بسیار کمتر Huawei MateBook X Pro است، چون طراحان هوآوی دوربین این لپ‌تاپ را در داخل کیبورد جاسازی کرده‌اند. جاسازی دوربین در کیبورد اقدام بسیار هوشمندانه‌ای است که نشان می‌دهد نوآوری چگونه باید باشد.

 
Apple MacBook Pro.jpg

درگاه‌ها


ای کاش Apple MacBook Pro  لااقل یک درگاه یو‌اس‌بی از نوع A داشته باشد (Huawei MateBook X Pro نیازی به چنین درگاهی ندارد و می‌توانیم با درگاه یو‌اس‌بی نوع C آن کنار بیایم)، اما نمی‌شود به چهار درگاه تاندربولت ۳ این لپ‌تاپ خرده گرفت.

همچنین هر دو دستگاه روی دکمه پاور حسگر اثر انگشت دارند. فقط این‌که حسگر اثر انگشت لپ‌تاپ اپل از نوع تاچ آی‌دی است که می‌توان از آن برای اپل پی هم استفاده کرد.

نمایشگر


Huawei MateBook X Pro نمایشگری ۱۳.۹ اینچی با رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل دارد. این نمایشگر شفاف‌تر و بزرگ‌تر از نمایشگر ۱۳.۳ اینچی Apple MacBook Pro  با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. البته نباید فراموش کنیم که اپل یک نسخه ۱۵ اینچی از Apple MacBook Pro  را هم عرضه می‌کند. روشنایی نمایشگر هوآوی  به ۴۵۰ نیت می‌رسد که تا حد زیادی مشابه روشنایی ۴۳۹ نیتی نمایشگر Apple MacBook Pro  است.

نمایشگر نسخه اصلی Huawei MateBook X Pro محدوده رنگ sRGB را ۱۲۴ درصد پوشش می‌دهد که بسیار نزدیک به پوشش ۱۱۹ درصدی Apple MacBook Pro  است.

عملکرد


نخست این‌که Huawei MateBook X Pro از پردازنده نسل هشتمی اینتل با تراشه ویسکی‌لیک بهره می‌برد که می‌تواند در مقایسه با تراشه کبی‌لیک Apple MacBook Pro ، به اندازه ۱۰ درصد عملکرد بهتری داشته باشد. پردازنده‌های نسخه‌های مختلف Huawei MateBook X Pro و Apple MacBook Pro  از Core i5 شروع می‌شود و این لپ‌تاپ‌ها نسخه‌های پرقدرت‌تری مجهز به Core i7 هم دارند.

پردازنده گرافیکی نسخه ۱۳ اینچی Apple MacBook Pro  به تراشه‌ای یکپارچه (Inter Iris Plus Graphics 655) محدود است و برای این‌که کارت گرافیکی مجزایی در این سری از لپ‌تاپ‌های اپل داشته باشید، باید سراغ نسخه‌های ۱۵ اینچی آن بروید. نسخه‌های ۱۵ اینچی Apple MacBook Pro  هم از قیمت ۲۳۹۹ دلار شروع می‌شوند. لپ‌تاپ Huawei MateBook X Pro از این نظر Apple MacBook Pro  را پشت سر می‌گذارد، چون می‌توانید در تمام مدل‌های این لپ‌تاپ یک کارت گرافیکی مستقل (Nvidia GeForce MX 20 با رم ۲ گیگابایتی) داشته باشید و این کارت گرافیکی مجزا مثل سابق محدود به مدل مجهز به پردازنده Core i7 نیست.

طول عمر باتری


اگر طول عمر باتری Huawei MateBook X Pro جدید مانند نسخه سابق باشد، می‌توان هوآوی را در این بخش هم برنده به حساب آورد. در تست باتری Laptop Mag که مشخص می‌کند که در حین وبگردی مداوم و با روشنایی نمایشگر ۱۵ نیت، چقدر طول می‌کشد تا باتری لپ‌تاپ تمام شود، نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ لپ‌تاپ Huawei MateBook X Pro توانست ۹ ساعت و ۵۵ دقیقه دوام بیاورد. از این نظر، لپ‌تاپ هوآوی توانست Apple MacBook Pro  را (با رکورد ۸ ساعت و ۴۳ دقیقه) پشت سر بگذارد. هرچند در مدل ۲۰۱۹ این لپ تاپ عمر باتری باز هم ارتقا یافته و به 12 ساعت رسیده است.

به نظر میرسد در بخش های مختلف دست بالا با لپ تاپ هواوی باشد و بتواند نظر کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کند.




گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:Huawei