چرا پس از مسواک زدن نباید دهان را شست!
دندانپزشکان توصیه می کنند که پس از مسواک زدن بهتر است که دهان خود را خیلی با آب نشویید

مسواک کنید اما دهان‌تان را نشویید

هنگام شب، بزاق کمتری نسبت به طول روز تولید می‌شود. به همین دلیل، دندان‌ها نسبت به اسیدی که از باکتری‌های باقی مانده در دهان تولید می‌شود، آسیب‌پذیرترند. برای همین است که همیشه توصیه می‌شود قبل از خواب مسواک بزنید تا باکتری‌ها فرصت آسیب رساندن به دندان‌ها را در طول شب پیدا نکنند.

اما زمانی که مسواک می‌زنید، سعی کنید کف خمیر دندان را از دهانتان خارج کنید تا نیاز به شست‌وشوی زیاد نباشد چرا که با شستن دهان بعد از مسواک زدن در واقع فلوراید را بیرون می‌ریزید. ممکن است برایتان سخت باشد اما خوب است بدانید که نشستن دهان بعد از مسواک زدن، پوسیدگی دندان را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

خمیردندان یک جزء کلیدی از فرایند مسواک زدن است. بهتر است از خمیردندانی استفاده کنیدکه حاوی فلوراید باشد تا از پوسیدگی دندان جلوگیری کند. همچنین، از آنجا که پلاک به علت سفید رنگ بودن به سختی قابل تشخیص بوده و گاهی پس از فرایند مسواک زدن هم روی دندان باقی می‌ماند، انتخاب خمیردندان و مسواک مناسب اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر این، قند و خوراکی‌های شیرین، علاوه بر حجم، از نظر تعداد دفعاتی که مصرف می‌شوند هم باید کنترل شوند چرا که محیط را برای رشد باکتری آماده کرده و مواد مورد نیاز برای تکثیرشان را تامین می‌کند.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir