پرداخت حق پتنت به هوآوی توسط شرکت‌های امریکایی
در گذشته نه چندان دور، غالباً این شرکت‌های چینی بودند که مجوز استفاده از پتنت های آمریکایی را کسب می‌کردند ولی اکنون هوآوی به جایگاهی در حوزه تکنولوژیک رسیده که شرکت‌های آمریکایی مانند وریزون باید به این شرکت حق بهره گیری از پتنت‌ها را پرداخت کند


هوآوی نه تنها بزرگ‌ترین تأمین کننده تجهیزات مخابراتی دنیا است، بلکه سومین سازنده بزرگ گوشی موبایل در دنیا نیز هست. همچنین این شرکت به یکی از پیشتازان پتنت (مالکیت ابداع) در سطح جهان تبدیل شده است. بر اساس اسناد رسمی منتشر شده از سوی هوآوی درباره نوآوری و حق مالکیت، هوآوی در پایان سال 2018 میلادی در مجموع  87,805 پتنت را به نام خود به ثبت رسانده که 11,152 مورد آنها تنها در ایالات متحده آمریکا ثبت شده‌اند.

هوآوی از سال 2005 میلادی بیش از 1.4 میلیارد دلار از محل حقوق مالکیت گردش مالی داشته است. همچنین برای استفاده قانونی از فناوری‌ها و ابداعات دیگر شرکت‌ها، هوآوی بیش از 6 میلیارد دلار پرداخت کرده است که نزدیک به 80 درصد آنها، مبدا آمریکایی داشته‌اند. با این حال امسال هوآوی یک تغییر بزرگ به خود دیده و حالا خود در شرف دریافت حق استفاده از پتنت از شرکت‌های آمریکایی است. اواسط ژوئن گذشته، هوآوی از  Verizon، بزرگ‌ترین اپراتور موبایل آمریکا خواست بابت استفاده از فناوری‌های به ثبت رسیده توسط هوآوی، به این شرکت حق مالکیت بپردازد که ارزش آن بیش از 1 میلیارد دلار است. بنیان گذار هوآوی، رن ژنگفی، در تشریح تقاضای هوآوی از Verizon برای پرداخت 1 میلیارد دلار بر سر استفاده از پتنت های این شرکت، مدعی شد این مبلغ در مقایسه با آنچه که کوالکام از شرکت‌ها اخذ می‌کند،  منصفانه است.
 
verizon.jpg

اخیراً بنیان گذار هوآوی در یک مصاحبه به تشریح مطالبه 1 میلیارد دلاری این شرکت از Verizon پرداخته است. وی گفت: هوآوی در مجموع نزدیک به 90,000 پتنت دارد که بیش از 11,500 پتنت کلیدی آن در ایالات متحده به ثبت رسیده و دولت آمریکا درباره آنها، ما را به رسمیت شناخته است. آمریکا کشور قانون است و دولت آنجا بر سر پتنت ها به ما حقوق قانونی بخشیده است. حالا Verizon یک شرکت نقض کننده مجوزهای استفاده از پتنت ها است، مبلغ درخواستی ما معقول است و آنها باید عمیقاً این موضوع را بفهمند. در مقایسه با کوالکام، ما بسیار با انصاف هستیم. مطالبه 1 میلیارد دلاری هوآوی بر سر پتنت ها، مربوط به استفاده از آنها در طول پنج سال است که البته شامل 5G نمی‌شود و بعدتر5G  نیز مطرح می‌شود.

در گذشته نه چندان دور، غالباً این شرکت‌های چینی بودند که مجوز استفاده از پتنت های آمریکایی را کسب می‌کردندولی اکنون هوآوی به جایگاهی در حوزه تکنولوژیک رسیده که شرکت های آمریکایی مانند وریزون باید به این شرکت حق بهره گیری از پتنت ها را پرداخت کند.



گردآوری :گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:Huawei