نگاهی به ویژگی‌های امنیتی گوشی‌های هوآوی
EMUI 9.1 به عنوان آخرین نسخه رابط کاربری هوآوی برای اندروید محسوب می‌شود. این نسخه قابلیت‌هایی دارد که امنیت کاربر را بالا می‌برد

معرفی و آموزش استفاده از چهار قابلیت کاربردی EMUI 9.1


EMUI 9.1 به عنوان جدیدترین نگارش از رابط کاربری اختصاصی هوآوی با قابلیت‌های متنوعی همراه است که برخی از آنها می‌توانند به افزایش ضریب امنیت گوشی شما کمک کنند. در ادامه به آموزش فعال‌سازی و استفاده از قابلیت PrivateSpace برای مخفی کردن فایل‌ها و برنامه‌ها، Password Vault برای ذخیره کردن و وارد کردن خودکار حساب‌های کاربری، App Lock برای قفل گذاشتن روی برنامه‌های نصب شده و Face Unlock برای باز کردن سریع قفل گوشی می‌پردازیم.

فعال سازی Face Unlock


Face unlock امکان باز کردن سریع و ایمن دستگاه بدون نیاز به وارد کردن کلمه عبور را می‌دهد.

راه اندازی:

منوی Settings را باز کرده و به مسیر Security & privacy > Face recognition بروید و کلمه عبور تعیین شده برای قفل صفحه را وارد کنید. همچنین شما می‌توانید از لیست موجود، Face Unlock Modes را انتخاب کنید.

نکته: در صورتی که پیش از این برای قفل صفحه کلمه عبور انتخاب نکرده‌اید، می‌توانید افزون بر یک کلمه عبور 6 رقمی، از سایر کلمه‌های عبور چون الگو، کلمه عبور 4 رقمی، کلمه عبور عددی با طول دلخواه یا کلمه عبور شامل حروف و اعداد نیز استفاده کنید.

با انتخاب کردن گزینه Enable to pick up to wake، هنگامی که گوشی خود را بلند می‌کنید و مقابل صورت خود می‌گیرید، به صورت خودکار قفل آن باز می‌شود. در صورتی که مایل به استفاده از این قابلیت نیستید، آن را انتخاب نشده باقی بگذارید. در این مرحله Get started را به منظور معرفی و ثبت چهره خود  انتخاب کنید.
 

huawei-security-tips-part-1-featured-1.jpg


حذف چهره‌ها:

در صورتی که دیگر از Face unlock استفاده نمی‌کنید یا به هر دلیلی می‌خواهید دوباره چهره خود را به دستگاه اضافه کنید، شما می‌توانید داده‌های فعلی را پاک کنید.

به همین منظور Settings را باز کرده و به مسیر  Security & privacy > Face recognition بروید، سپس با وارد کردن کلمه عبور قفل صفحه، Delete facial data را انتخاب کرده و مراحل نمایش داده شده را دنبال کنید تا کلیه داده‌های فعلی مرتبط با Face unlock پاک شود.

استفاده از حالت Pick Up برای گشودن قفل صفحه:


Settings را باز کرده و به مسیر Security & privacy > Face recognition بروید. هنگامی که چهره خود را به دستگاه معرفی می‌کنید، گزینه Enable pick up to wake را انتخاب کرده و Face unlock method را بر روی Direct unlock قرار بدهید. با این کار می‌توانید بدون نیاز برای وارد کردن کلمه عبور، تنها گوشی خود را بلند کرده  و آن را مقابل صورت خود بگیرید تا به طور خودکار قفل آن باز شود.

در صورتی که در مرحله معرفی چهره گزینه Enable pick up to wake را انتخاب نکردید، Settings را باز کرده و به مسیر Security & privacy > Face recognition بروید و Face unlock method را بر روی Direct unlock قرار بدهید. سپس Settings را باز کرده و به مسیر Smart assistance > Shortcuts & gestures > Wake screen بروید و Pick up to wake را انتخاب کنید.

مخفی کردن اطلاعات شما در یک Private Space


Private Space قابلیتی است که امکان ایجاد یک فضای مستقل روی گوشی را به شما می‌دهد تا از آن برای نگه داری اطلاعات خصوصی استفاده کنید. فایل‌ها و برنامه‌هایی که در Private Space قرار می‌گیرند، از طریق MainSpace قابل دسترسی نیستند.

چگونگی فعال سازی PrivateSpace:

در صورتی که برای اولین بار از PrivateSpace استفاده می‌کنید، Settings  را باز کرده، به مسیر Security & privacy > PrivateSpace > Enable  بروید و دستور العمل نمایش داده شده را برای ایجاد PrivateSpace دنبال می‌کنید.

سوییچ سریع میان MainSpace  و PrivateSpace

شما می‌توانید در صفحه قفل، با استفاده از اثر انگشت یا کلمه عبور، در کمترین زمان میان فضای‌های موجود سوییچ کنید. پس از راه‌اندازی مجدد گوشی، از شما خواسته می‌شود ابتدا با استفاده از کلمه عبور وارد MainSpace شوید. سپس می‌تواند در صفحه قفل میان فضاها سوییچ کنید.
 

privatespace.jpg


بازنشانی کلمه عبور PrivateSpace:

ابتدا PrivateSpace خود را باز کرده و Settings را انتخاب کنید، سپس به مسیر Security & privacy > PrivateSpace بروید. روی گزینه Password protection بزنید و دستورالعمل نمایش داده شده را دنبال کنید که شامل وارد کردن کلمه‌های عبور MainSpace  و PrivateSpace  است تا به مرحله وارد کردن پرسش امنیتی برسید.

قفل گذاری بر روی برنامه‌ها


قابلیت App lock این امکان را به شما می‌دهد تا بر روی برنامه‌های مهم خود قفل  بگذارید. هنگامی که گوشی شما راه اندازی مجدد یا قفل صفحه باز شود، برای اجرای برنامه‌های قفل شده به وارد کردن کلمه عبور App lock نیاز است. App lock یک لایه اضافی به محافظت از اطلاعات خصوصی شما اضافه می‌کند و مانع از دسترسی افراد غیر مجاز به برنامه‌های مهم شما می‌شود.

چگونگی فعال کردن App Lock

Settings را باز کرده و به مسیر  Security & privacy > App lock بروید. هنگامی که برای اولین بار App Lock را اجرا می‌کنید، گزینه Lock screen password یا Custom PIN را به عنوان روش اعتبار سنجی انتخاب کنید. حالا کلمه عبور دلخواه خود را وارد کرده و برنامه‌هایی که می‌خواهید از آنها محافظت شود را انتخاب کنید.

 

Applock1.jpg


نکته: در صورتی که پنج بار  متوالی کلمه عبور App lock را اشتباه وارد کنید، گوشی شما به مدت یک دقیقه قفل می‌شود. پس از یک دقیقه مجدداً تلاش کنید. در صورتی که سه بار متوالی کلمه عبور را اشتباه وارد کنید، این بار گوشی شما به مدت 10 دقیقه قفل می‌شود.

محافظت از کلمه‌های عبور با استفاده Password Vault

Password vault قابلیتی است که ضمن ذخیره کردن کلمه‌های عبور شما، در مواقع نیاز آنها را به طور خودکار وارد می‌کند و می‌توانید بدون نیاز برای نوشتن مجدد آنها، به برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی خود وارد شوید. این کار بر سرعت و امنیت می‌افزاید.

چگونگی فعال کردن یا غیر فعال کردن Password vault

Password Vault به طور پیش فرض فعال است. پس از آپدیت کردن گوشی خود، با انجام کارهای زیر Password Vault را فعال کنید:

1. کلمه عبور قفل صفحه را وارد کنید تا به تنظیمات Password vault  دسترسی داشته باشید. Settings را باز کرده و به مسیر Security & privacy > Password Vault بروید.

2. به منظور دسترسی به صفحه Password vault، کلمه عبور قفل صفحه را وارد کنید.

3. Password Vault را فعال کنید. هنگامی که برای اولین بار وارد یک برنامه شده یا از آن خارج می‌شوید، SAVE را انتخاب کنید تا نام کاربری و کلمه عبور شما ذخیره شود. دفعه بعد که وارد همان برنامه می‌شوید، از روش انتخاب شده (برای نمونه:  Face unlock) برای وارد کردن خودکار نام کاربری و کلمه عبور استفاده کنید.

4. شما می‌توانید Autofill settings را به طور جداگانه برای هر برنامه تنظیم کنید.  در صورتی که قابلیت Autofill را برای یک برنامه فعال کرده باشید، شما می‌توانید با استفاده از چهره، اثر انگشت یا کلمه عبور خود، نام کاربری و کلمه عبور را به طور خودکار در برنامه وارد کنید. در صورتی هم که این قابلیت غیر فعال شده باشد، باید نام کاربری و کلمه عبور به صورت دستی وارد شود.
 
Huawei-P30-Pro.jpg

آنچه که معرفی شد تنها بخشی از قابلیت‌های موجود در گوشی‌های هوآوی هستند و قابلیت‌های بسیار بیشتری در گوشی‌های سری Huawei P30 یافت می‌شود. همچنین برای آن دسته از کاربرانی که قصد خرید گوشی‌های پرچمدار را ندارند، Huawei P30 lite با قیمت مقرون به صرفه‌تر، در دسترس است.




گردآوری :گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع:Huawei