در پنجره های دو جداره از چه گازی استفاده می شود؟!
شاید جالب باشد که بدانید در پنجره های دو جداره از گاز آرگون استفاده می شود

کاربرد های گاز آرگون

 گاز آرگون در اصل گازی است که به اندازه یک درصد در اتمسفر یا همان هواکره موجود است. این گاز بی رنگ و بی بو با نماد شیمیایی Ar جزء گازهای نجیب به شمار می آید. این گاز یکی از پرکاربردترین گازها در فرآیندهای صنعتی است که از تقطیر جزء به جزء بدست می آید.

گاز آرگون در اصل به عنوان یک گاز بی اثر در دماهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا در دمای بسیار زیادی برخی از موادی که در حالت عادی واکنش پذیری ندارند، واکنش پذیر می شوند وآرگون می تواند مانع وارد شدن آن ها به هر واکنش شیمیایی شود. باید گفته شود که گاز آرگون تقریبا ارزانترین گاز نجیب است که جایگزین بسیار مناسبی برای نیتروژن به حساب می آید.

علت استفاده از گاز آرگون در پنجره دو جداره

همانگونه که گفته شد گاز آرگون کاربردهای بسیار زیادی را دارد. از مهمترین کاربردهای گاز آرگون می توان به پر نمودن حباب های موجود در لامپ، جوشکاری، در پزشکی و پر نمودن حباب های موجود در پنجره های دو جداره اشاره کرد. اکنون به بررسی علت استفاده از گاز آرگون در پنجره های دوجداره می پردازیم. گاز آرگون چگالی بیشتری نسبت به هوا دارد. به همین دلیل محبوس شدن آن در وسط شیشه های دوجداره بازدهی عایق بیشتری دارد. گاز آرگون، دمای شیشه را نزدیک به دمای اتاق می کند ومانع از جریان یافتن هوای همرفتی در اثر اختلاف دما می شود.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: khabaronline.ir