با قابلیت Eye Comfort  هوآوی از چشمان خود مراقبت کنید
قابلیت Eye Comfort در گوشی‌های هوآوی به شما کمک می‌کند تا با حذف نور آبی نمایشگر، خستگی چشم به حداقل برسد. در این مطلب به معرفی این قابلیت مفید و نحوه فعال‌سازی آن در گوشی‌های هوآوی می‌پردازیم

گوشی‌های هوآوی چگونه به سلامت چشمان شما کمک می‌کنند


در روزگاری زندگی می‌کنیم که از کودکان تا افراد سالمند، هرکدام به نحوی با اسمارت‌فون‌ها سر و کار دارند. اگرچه استفاده از اسمارت‌فون‌ها توانسته بخش‌هایی از زندگی را آسان‌تر کند، اما دردسرهایی را نیز برایمان ایجاد کرده‌اند. از جمله این موارد می‌توان به خستگی و آسیب به چشم‌ها اشاره کرد.

وابسته‌تر شدن به اسمارت‌فون‌ها به معنای استفاده بیشتر و در نتیجه خستگی بیشتر برای چشمان است. در این میان کاربرانی هم هستند که با الگوهای نادرست استفاده، آسیب‌های جبران ناپذیری را به بینایی و سلامت چشمان خود وارد می‌کنند.

احتمالاً بارها خستگی چشم ناشی از استفاده‌های بلندمدت از گوشی و خیره شدن به نمایشگرها را تجربه کرده‌اید. اما برای کاهش خستگی و آسیب به چشم‌ها چه باید کرد؟ دلایل خستگی ناشی از استفاده از اسمارت‌فون‌ها چیست؟

به طور معمول عواملی نظیر خیره‌شدن‌های طولانی مدت به نمایشگر که منجر به کاهش روند پلک زدن طبیعی می‌شوند، استفاده از فونت‌های ریز که نزدیکتر کردن گوشی به چشم را به دنبال دارند و استفاده از درجه روشنایی نامناسب برای نمایشگر که خستگی چشم‌ها را دوچندان می‌کند، می‌توانند باعث آسیب به چشم‌ها شوند.

موارد بالا اگرچه از جمله عوامل اصلی خستگی چشم‌ها هستند، اما با اعمال تغییراتی کوچک در الگوی استفاده، قابل پیشگیری هستند. مورد دیگری که در این زمینه باید به آن توجه شود، خستگی دو چندان چشم‌ها در اثر تماشای نور آبی است که تقریباً همه کاربران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به همین دلیل هوآوی با ارائه قابلیتی تحت عنوان «Eye Comfort» تلاش کرده تا با استفاده از رنگ‌هایی گرم‌تر و به حداقل رساندن نور آبی ساطع شده از نمایشگر، آسیب و خستگی ناشی از استفاده طولانی از اسمارت‌فون‌ها را به حداقل برساند.
 

1.jpg


قابلیت Eye Comfort هوآوی حتی گواهی محافظت از چشم موسسه TÜV Rheinland را نیز دریافت کرده‌است. TÜV Rheinland موسسه‌ای پیشرو و مستقل در حوزه بازرسی تکنولوژی است که بر اثرات سلامتی کالاهای ارائه شده از سوی شرکت‌های مختلف نظارت دارد.


چگونه از قابلیت Eye Comfort گوشی‌های هوآوی استفاده کنیم


برای فعال‌کردن قابلیت Eye Comfort ‌کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

1.منوی Settings را باز کنید.

2.گزینه Display را انتخاب کنید.

3.در صفحه باز شده گزینه Eye Comfort را پیدا و آن را فعال کنید.

روش دیگر به این صورت است:

1.با سوایپ رو به پایین «نوتیفیکیشن سنتر (مرکز اعلان)» را باز کنید.

2.از میان میان‌برهای موجود قادر خواهید بود Eye Comfort را فعال یا غیرفعال کنید.

هوآوی در راستای کارآمدتر شدن قابلیت Eye Comfort، تنظیماتی مفیدی را نیز به آن اضافه کرده‌است. با مراجه به منوی Settings، بخش Display، قسمت Comfort و انتخاب گزینه Scheduled قادر خواهید بود زمان شروع و پایانی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و از Eye Comfort به صورت زمان‌بندی‌شده (به طور مثال در ساعات شب) استفاده کنید.
 

2.jpg


فعال‌شدن قابلیت Eye Comfort به دلیل فیلتر کردن نور آبی، رنگ‌های تصویر را دست‌خوش تغییر می‌کند. در این حالت، کاربران می‌توانند با جابه‌جایی نشانگر نوار دمای رنگ موجود در تنظیمات بخش نمایشگر، رنگ‌های به نمایش درآمده را مطابق با سلیقه خود تنظیم‌ کنند.



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: Huawei