شارژ دو طرفه در آیفون 11
گزارشها حاکی از آن است که احتمالاً اپل به رغم به کارگیری سخت افزارهای مورد نیاز، امکان شارژ بی‌سیم دو طرفه را به صورت نرم افزاری در آیفون‌های جدید خود غیرفعال کرده است

آیفون ۱۱ امکان شارژ دو طرفه ندارد!

آیفون‌های جدید اپل ممکن است دارای یک ویژگی پنهان باشند. "سانی دیکسون" تحلیلگر و نشر دهنده ویژگی‌های محصولات اپل با استناد به منابع موثق می‌گوید هر سه مدل جدید آیفون شامل سخت افزار لازم برای شارژ دو طرفه هستند.

ویژگی شارژ دو جانبه باعث می‌شود گوشی‌ها به صورت بی‌سیم سایر دستگاه‌های سازگار با فناوری "چی"(Qi) مانند اپل واچ را شارژ کنند. با این حال اپل گزارش داده است که امکان نرم افزاری تحقق این ویژگی را در آیفون۱۱، آیفون  ۱۱ Pro و آیفون ۱۱ Pro Max غیرفعال کرده است.

"چی(Qi) یک رابط استاندارد توسعه یافته توسط کنسرسیوم شارژ بی‌سیم(Wireless Power Consortium) برای انتقال قدرت الکتریکی القایی تا فواصل چهار سانتی‌متر است. سیستم "چی" شامل یک پد انتقال قدرت و یک گیرنده سازگار در یک دستگاه قابل حمل است. برای استفاده از این سیستم، دستگاه تلفن همراه در بالای پد انتقال قدرت قرار می‌گیرد که آن را از طریق القای الکترومغناطیسی شارژ می‌کند.

دیکسون گفته است که چرا اپل این کار را انجام داده است، در حالی که این موضوع شاید مثل یک لکه ننگ بر پیشانی آیفون‌های جدید ظاهر شود.

پیش از رونمایی از آیفون‌های جدید در روز سه‌شنبه، شارژ دو جانبه یکی از مواردی بود که به نظر می‌رسید حتما یکی از ویژگی‌های جدید آیفون‌های جدید باشد، چرا که دو تن از سرشناس‌ترین تحلیلگران و کارشناسان محصولات اپل به نام "مارک گورمن" از بلومبرگ و "مینگ چی کو" که همواره دو منبع دقیق اطلاعاتی پیش از رونمایی اپل از محصولات جدید خود هستند، گفتند که آیفون‌های جدید این ویژگی را دارا هستند. سپس چند روز قبل از برگزاری رویداد اپل، هر دو پا پس کشیدند و حرفشان را پس گرفتند.

در حالی که این امکان وجود دارد که اپل بتواند این ویژگی را در آینده فعال کند، بعید به نظر می‌رسد که این کار را در آیفون ۱۱ انجام دهد. زیرا فراهم بودن زیرساخت‌های سخت افزاری برای راه اندازی این ویژگی در هاله‌ای از ابهام است.

پیش از رونمایی از آیفون ۱۱ شایعاتی پیش آمد که اپل قصد دارد یک ردیاب به نام Apple Tags را معرفی کند. البته روز سه‌شنبه این اتفاق نیفتاد، اما اطلاعاتی در وبسایت شرکت وجود دارد که نشان می‌دهد این محصول در مسیر توسعه و ساخت است.

شارژ دو جانبه اگرچه برای گوشی‌های اندرویدی مانند گلکسی S۱۰ یک ویژگی غرور آفرین خواهد بود، اما برای آیفون می‌تواند یک مزیت فوق العاده و حیاتی باشد، زیرا برخلاف درگاه USB-C در اندروید، درگاه لایتنینگ اپل از شارژ معکوس پشتیبانی نمی‌کند، به این معنی که نمی‌توان دستگاه دیگری را برای شارژ آن به آیفون وصل کنید.

علاوه بر این، بسیاری از کاربران آیفون دارای اپل واچ و ایرپاد هستند و حتما از فراهم شدن یک راه جدید و آسان برای شارژ کردن آنها استقبال خواهند کرد.

چیز زیادی نمانده و نیاز نیست خیلی صبر کنیم تا ببینیم این شایعه حقیقت دارد یا نه، چرا که آیفون ۱۱ هفته بعد عرضه می‌شود و گروه‌هایی مانند iFixit به جان آن می‌افتند و دل و روده آیفون‌های جدید را بیرون می‌ریزند و همه متوجه می‌شویم که آیا امکانات سخت افزاری برای تحقق شارژ دو جانبه در نظر گرفته شده یا خیر.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir