قطاری که روی هوا حرکت می کند با سرعت 800 کیلومتر
اخیرا شرکتی به نام "مِنی وان"(Manyone) از طراحی مفهومی یک قطاری رونمایی کرده است که اگر این پروژه با موفقیت به پایان رسد می‌توانیم شاهد انقلابی بزرگ در صنعت حمل و نقل زمینی باشیم

قطار شناور روی هوا

قطار جدیدی که اخیرا شرکت "مِنی وان" از آن صحبت کرده است، "ایرواسلایدر"(AeroSlider) نام دارد و طراحی آن به گونه‌ای است که شاید تنها نمونه آن را در کتاب‌های علمی تخیلی دیده باشید.

یکی از نکاتی که این قطار را از سایر قطارها مجزا می‌کند این است که قطار مذکور به جای عبور از روی ریل از داخل یک سری حلقه عبور می‌کند که این موضوع سبب سرعت حرکت قطار نیز می‌شود. بنابر گفته شرکت "منی وان" این سیستم مسافربری زمینی پرجمعیت‌ترین شهرها در قاره اروپا، آفریقا و آسیا را به هم متصل می‌کند.

این قطار به نوعی در هوا شناور است و به همین دلیل هیچ صدایی مسافران داخل این قطار را اذیت نمی‌کند چرا که این قطار به جای عبور از ریل و ایجاد یک صدای نامطلوب از داخل یک سری حلقه‌های مغناطیسی که ارتفاع آنها ۱۸ متر است عبور می‌کند. قطار مذکور می‌تواند با سرعت بیش از ۸۰۴ کیلومتر در ساعت(۵۰۰ مایل در ساعت) از این حلقه‌ها عبور کند. ممکن است این را ندانید، اما این سرعت، میانگین سرعت حرکت هواپیما است و این بدان معنی است که این قطار می‌تواند همانند هواپیما مسافرها را سریع به مقصد برساند.

به نظر می‌رسد قطار ایرواسلایدر برای سفرهای طولانی ایده آل باشد. این قطار مجهز به زمین دو، محوطه باز، رستوران، بار ، سالن‌های بدنسازی و اتاق‌های چند منظوره است که حتی برخی می‌توانند در هنگام سفر در آن جلسه برقرار کنند. طول قطار ایرواسلایدر ۲۵۰ متر و عرض آن ۱۲ متر است.

اگر این قطار به همان شکل که آن را طراحی کرده‌اند توسعه داده شود می‌تواند رقیب سرسختی برای قطار هایپرلوپ ایلان ماسک شود. هایپرلوپ "ایلان ماسک" برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی در داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست قرار می‌گیرند تا اصطکاکی در کار نباشد. هایپرلوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند.



گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: isna.ir